"שעת חירום"

נתניהו נגד הפגנות: הפארסה חייבת להיפסק

ראש הממשלה דורש כלל אחיד מול ההתקהלויות בשטח פתוח, ולהחיל את ההגבלות גם על הפגנות • "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר קרוב, אבל לבלפור אפשר מכל הארץ" (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך הדיון בקבינט הקורונה, הבהיר הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את דעתו נגד ההפגנות הנערכות מידי מוצ"ש, בהשתתפות אלפים.

לדברי נתניהו, "במשך זמן רב נמנעתי מלהתבטא בעניין ואחרי ששמעתי את המומחים שטוענים שהתקהלויות זה סכנה עצומה לבריאות הציבור זו חובתי להתייחס".

נתניהו אמר כי "כל הציבור נדרש לקיים הגבלות ורק קבוצה של מפגינים מוחרגת מהכלל", והתייחס לפער מול הכותל: "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות של 20 ובהפגנות הכל מותר".

"הפארסה הזאת חייבת להיפסק!", אמר נתניהו. "כולם מבינים זאת גם בשמאל. אנחנו בשעת חירום. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן. אחרת הציבור לא ישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

במהלך הדיון אמר נתניהו כי "יש הסכמה שצריך כלל אחיד לגבי כל ההתקהלויות", אך שר המשפטים אבי ניסנקורן הביע התנגדות נחרצת: "אין הסכמה. צריך לדון בכל מקרה לגופו".

על כך אמר נתניהו: "אם אתה עושה הגבלות על התקהלויות ציבוריות הן צריכות להיות שוויוניות. צריך אחידות גם לגבי בתי כנסת וגם לגבי הפגנות. כל המדינה מדברת על זה".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה גיבה את נתניהו: "אם לא יהיה דין אחד המתפללים יפרצו את הכללים". גם השר אריה דרעי הזהיר, ואמר כי הציבור החרדי עלול למרוד. לדבריו, אם יאשרו הפגנות ולא תפילות, זו לא מדינה יהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר