בנאום באו"ם

הנשיא טראמפ: למצות את הדין עם סין על הקורונה

נשיא ארה"ב ממשיך לקרוא לנגיף המשתולל בעולם "הווירוס הסיני", וטען כי ארגון הבריאות העולמי נשלט בידי סין • נשיא סין השיב: "לא לנצל את המגפה למטרות פוליטיות" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: האו"ם)

האו"ם ציין היום (שלישי) באירוע חגיגי 75 להיווסדו, עם נאומים של מנהיגים רבים מרחבי העולם, ששיגרו הודעות מוקלטות בשל התפשטות הקורונה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ כינה בנאומו את נגיף הקורונה בשם "הוירוס הסיני", וטען כי סין הסתירה מידע, ושיקרה כאשר הצהירה "באופן שקרי שאין הדבקה מאדם לאדם וכי אין הדבקה של אנשים ללא תסמינים".

"אנו חייבים למצות את הדין עם המדינה ששחררה את המגפה שלה לרחבי העולם", הוסיף טראמפ. "על האו"ם לראות בסין אשמה, היא המשיכה להוציא טיסות אך באותו זמן עצרה את טיסות הפנים ונעלה אנשים בבתים".

נשיא ארה"ב האשים גם ארגון הבריאות העולמי בהפצת הנגיף, וטען כי הארגון נשלט על ידי הסינים. לסיום התגאה בטענה כי ארה"ב תנצח את הנגיף.

"הודות למאמצי ארה"ב, שלושה חיסונים נמצאים בשלבים האחרונים של ניסויים קליניים", טען טראמפ, "נביס את הנגיף וניכנס לעידן חדש של שגשוג ושלום, בשנה הבאה המנהיגים יפגשו בעצמם והעולם יהיה במצב מצוין".

שעה אחריו שידרו את נאומו של נשיא סין שי ג'ינפינג שאמר כי יש להתנגד לכל ניסיון לנצל את המגפה למטרות פוליטיות, והודיע כי כמה חיסונים שסין מפתחת לקורונה נמצאים כבר בשלב הניסויים השלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר