צפו במחאה

למען העבריינים: סליחות ושופר מחוץ לכלא

האחים אייל ומשה בן משה, הועברו לאחרונה למרתף באבו כביר, שם, לטענתם, גם לא אישרו להם לשמוע תקיעת שופר בראש השנה • במחאה, נערך מעמד סליחות במקום (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: יאיר בן משה)

מחזה לא שגרתי אירע בתחילת השבוע מול בית המעצר 'אבו כביר' שבתל אביב - אברך וכ-20 נערים התייצבו בפתח שערי הכלא וקיימו מעמד מחאה ותפילת סליחות עם שופרות.

הסיבה למעמד המחאה: האחים העבריינים אייל ומשה בן משה, טוענים כי אנשי שירות בתי הסוהר מתנכלים ומתעמרים בהם רק בגלל שהם נלחמים על הזכויות שלהם כאסירים, השניים אף שלחו מכתב חריף בנושא לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה.

בנוסף לכך, מקורב לאחים בן משה טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הסוהרים מתעלמים מהצרכים הדתיים של השניים: "אפילו שופר ומחזור לראש השנה לא הכניסו להם, ללא שום סיבה, איפה הרגש היהודי שלהם?", תהה המקורב.

המחאה (צילום: יאיר בן משה)

האחים בן משה גדלו בבית דתי ולמדו בישיבות חרדיות. אייל בן משה שפוט לחמש שנים על עבירות של סחיטה ואיומים, ואחיו, משה, שפוט ל-15 חודשי מאסר על עבירות נשק.

שמעון איפרגן, כתב הפלילים של 'mako', פרסם כי עד לאחרונה שני האחים הוחזקו יחד באגף ההפרדה בכלא השרון, אך לטענתם בשבוע האחרון "הם נחטפו" ע"י לוחמי שב"ס רעולי פנים והועברו למרתף בבית המעצר אבו כביר.

בשיחה עם עורך דינם מוטי אזולאי שיחזרו האחים את אשר אירע: "לפני כמה ימים נכנסו לתא שלנו באמצע היום כמה רעולי פנים השייכים לשב"ס, כנראה חבר'ה מיחידה מיוחדת, וחטפו אותנו לתוך רכב. הם חטפו אותנו והעבירו אותנו בלי הציוד האישי שלנו למרתף בבית מעצר אבו כביר, שם ישנו על הרצפה בלי שמיכות, בלי מיטה ובלי אוורור".

מצד ימין: אייל בן משה. מצד שמאל: משה בן משה (באדיבות אתר פוסטה)

לדבריהם של השניים, התנאים בהם הוחזקו פגעו בבריאותם, ומשה, הזקוק לטיפול רפואי מאחר והוא סובל מגידול ממאיר, אף התלונן שחייו בסכנה ממשית והציג מסמכים רפואיים המעידים על מצבו.

לטענתו של משה בן משה: "יש רופא בכיר שקבע שהחיים שלי בסכנה ממשית וצריך להחזיק אותי במקום עם מזגן ותנאים סניטריים נורמליים, אבל שב"ס מצפצפים על הנהלים ועל החלטות בית המשפט. הם עושים מה שבא להם, ונוקמים בי ובאחי אייל בגלל המכתבים ששלחנו לשר לביטחון פנים".

עו"ד מוטי אזולאי המייצג את האחים בן משה מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "שב"ס באופן שיטתי מפר החלטות שיפוטיות ונוהג בחוסר סמכות, תוך סיכון חייו של מרשי אשר סובל ממצב רפואי חריג".

"מטרת כל פעולות שב"ס הם למנוע מאסירים לעדכן את הממונים על שב"ס באיזה תנאים ובאילו פעולות נוקט שב"ס תוך הפחדת האסירים לנקוט פעולות שהן חלק מזכויותיהם", מסר אזולאי.

עו"ד מוטי אזולאי

משב"ס נמסר: "האחים בן משה ביצעו כמה עבירות משמעת באחרונה ולכן נענשו משמעתית. הם הועברו מבית כלא השרון בהחלטת דין משמעתי שנערך להם בעקבות מספר אירועים של הפרות משמעת. פניות שנעשו לסגל בית הסוהר בנוגע לטענות המועלות טופלו בהתאם, ויחד עם זאת חלקן של הטענות משולל כל יסוד ולא ברורה לנו העילה להגשתן. ציודם האישי הועבר אליהם לרבות מוצרי קנטינה. ויש להדגיש כי הוגשה עתירה בעניין זה (בתאריך ה-18.9.2020) אשר נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, ככל ויש טענה ספציפית, היא תיבחן ותטופל נקודתית ע"י פיקוד היחידה".

עוד מסרו בשב"ס: "שירות בתי הסוהר פועל בהתאם לפקודות ונהלים קבועים, מיישם את החלטות בית המשפט ומאפשר פולחן דתי לכל הכלואים באותו האופן ומבלי לפגוע בזכויותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר