בהסכמת הרב

ברמת גן כבר החליטו: בתי הכנסיות נסגרים

שרי הממשלה עדיין דנים במתווה לתפילות ביום צום כיפור, אך ברמת גן, החליט כרמל שאמה הכהן על סגירת כל בתי הכנסת בעיר ביום הקדוש, בהסכמת מ"מ הרב הראשי של העיר (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שאמה הכהן (צילום: משה שי, פלאש 90)

בזמן שהשרים דנים במתווה התפילות ליום כיפור, בעיריית רמת גן כבר החליטו היום (רביעי) כי לא יאפשרו תפילות בבית הכנסת. מ"מ רב העיר הרב אהרן כץ, הסכים לדברי ראש העיר למהלך המדובר.

גבאי בתי הכנסת קיבלו בשעה האחרונה הודעה על כך שלא תתאפשר תפילה בתוך בית הכנסת אלא במרחבים הפתוחים בלבד.

עוד נמסר להם כי נציגי אגף הביטחון בעירייה יעמדו לרשות הגבאים ויתנו הסבר מפורט לכל בית כנסת שיבקש לדעת מה כמות המתפללים המותרת.

בנוסף, עיריית רמת-גן תאשר 17 אתרים עירוניים שישמשו כמקום תפילה ביום הכיפורים. לכל אתר ימונה אחראי, ואלו המקומות; בי"ס אורה מודיעים, חזון איש, מרום נווה, בי"ס רמת אפעל, בי"ס תיכון דתי בנות, בי"ס יהלום רחוב הרא"ה, בי"ס אושא ביחד, אולם סיאני, בי"ס שלום, בי"ס מכלל, בית דורון, בי"ס המתמיד, בי"ס עליות, בית ספר המנחיל, בי"ס ויצמן, בי"ס גבעולים, בי"ס הלל ותיכון אלון.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן הסביר את החלטתו ואמר: "לאור הנתונים הקיצוניים והמחמירים לא נמתין לראות מה ומתי תחליט הממשלה ובהתייעצות עם רב העיר הוחלט לסגור את כל בתי הכנסת לאלתר עם כל הכאב והצער שבדבר".

"לא נותר הרבה זמן לספק לכל קהילה וקהילה בעיר שבאופן טבעי מגיעה לשיא גודלה בתפילות יום הכיפורים את המענים השונים, שיכולים להקל ולסייע, אך נעשה כל מאמץ ונשקיע ככל שיידרש, שקדושת היום תשמר מחד ובריאות הציבור באותה המידה במקביל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר