היתרון - יישמר

השגריר חשף: מתי האמירויות יקבלו את ה-F35?

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, נאם בוועידת ה'גרוזלם פוסט' על הסיפוח וחשף כי איחוד האמירויות יקבלו את מטוס ה-F35 הראשון - רק בעוד שבע שנים • צפו בדברים (חדשות)

השגריר פרידמן (מתוך וועידת הג'רוזלם פוסט שתשודר הערב באתר)

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, נאם היום (חמישי) בוועידת ה'גרוזלם פוסט' ושם חשף, כי איחוד האמירויות יקבלו את מטוס ה-F35 הראשון, רק בעוד שבע שנים.

על רקע הפרסומים אודות עסקת מכירת F-35 בין ארה"ב לאמירויות, פרידמן אמר בוועידה היוקרתית, כי ייקח לפחות שבע שנים, עד שאיחוד האמירויות תראה את המטוס הראשון מארצות הברית.

"בינתיים", אמר השגריר פרידמן, "המומחים בישראל וארה"ב מדברים איך לשמר את היתרון האיכותי שיש כיום למדינת ישראל בתחום".

פרידמן, התייחס בדבריו גם לסוגית הסיפוח, וטען, כי לעת עתה מדובר רק על דחיה בהחלת הריבונות ולא בביטול המוחלט של התוכנית.

מי שהביע הסתייגות ממכירת המטוסים, הוא אליוט אנגל, יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים שטען כי הוא מאוד מודאג מהמכירה והפגיעה העתידית ביתרון האיכותי של מדינת ישראל.

בשיחה עם כתבים בבית הלבן לפני כחודש, אמר טראמפ: "לאיחוד האמירויות מוכנים לשלם כסף רב במסגרת העסקה, זה נבחן".

בתוך כך, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח אז כי גורמים בכירים בממשל טראמפ, ובראשם יועצו וחתנו ג'ארד קושנר מקדמים את עסקת מכירת המטוסים המתקדמים ל'איחוד'.

עם זאת, גורמים בממשל טראמפ הדגישו כי המגעים למכירת המטוסים המקדמים אינה קשורה להסכם בין ישראל לאיחוד. לדברי הגרומים, עסקת מכירת המטוסים יכולה להימשך למעלה משמונה שנים, כך שיתכן והיא לא תצא אל הפועל גם בשל האפשרות שטראמפ יפסיד בבחירות.

יודגש כי במידה וטראמפ ינסה לקדם את עסקת מכירת המטוסים, הרי שהמכירה צריכה לקבל את אישור הקונגרס, שם ככל הנראה יתנגדו לבקשת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר