'יישמע בשמים'. האזינו

ה'פוסק' יוזם: שאגת 'מנע מגפה' ברחובות הערים בליל יו"כ

לאור המצב הבריאותי החמור, עם התפשטות מגיפת הקורונה בממדים עצומים, יוצא הגר"י זילברשטיין ביוזמה מרגשת לשחזר את ה'מה נשתנה' מהמרפסות בפסח - לפסוקי תחנונים אחרי 'כל נדרי' (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90 )

פרסום ראשון: חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, מחשובי פוסקי ההלכה, יוצא היום (חמישי) ביוזמה מרגשת - על רקע הסגר והמצב הבריאותי הקשה: קריאה אחידה ברחובות ערי ישראל של פסוקי תחנונים, אחרי תפילת 'כל נדרי' בליל יום הכיפורים, בשעה 21:00 בערב.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', בקשתו של הגר"י זלברשטיין, המשמש גם כרבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, מופנית לא רק לילדים כפי שיזם 'כיכר השבת' בסגר הקודם באמירת 'מה נשתנה', אלא גם להוריהם.

מקורביו מסבירים: "כמו שהיה קידוש שם שמים והתרגשות גדולה בחג הפסח, כשהמוני בית ישראל יצאו עם הילדים למרפסות וצעקו מה נשתנה, הרב מבקש שכך יקרה גם בעוד מספר ימים, בליל יו"כ, לאחר סיום תפילת ערבית".

האזינו לקריאתו הנרגשת של הגר"י זילברשטיין (תמונה : בעריש פילמר)

וכך נשמע הרב בעצמו, פונה לכלל הציבור: "אל אחי ורעי היקרים, נועם ה' עליכם. נאמר במסכת יומא דף לט, שהכהן גדול היה אומר 'אנא השם' ביום הכיפורים בבית המקדש והיה קולו נשמע עד יריחו".

"אין לנו כעת כהן גדול", המשיך פוסק ההלכה הנחשב, "אבל אנו יכולים לצאת כולנו יחד לרחוב, ולומר 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד', 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד', 'ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד" ו'אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתיך'".

הגר"י זלברשטיין הסביר: "אמנם הקול לא ישמע עד יריחו, אבל זה בוודאי ישמע בשמים, וזה יגרום שישמעו רחוקים ויבואו ויתנו לך כתר מלוכה, ובזכות זה נזכה שהמגפה תיעצר".

מכתבו של הרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר