חשש כבד

בתי החולים עמוסים: נערכים להמשך מאבק

מספרי החולים הקשים ממשיכים לזנק ובתי החולים ברחבי הארץ נערכים בחשש כבד לפתיחת מחלקות קורונה נוספות, לאחר שכל המחלקות מתמלאות במהירות מפחידה (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העברת חולים למחלקה התת קרקעית ברמב"ם (צילום: בית החולים רמב"ם)

בשל המשך התפשטות המגיפה והגידול במספר החולים הקשים, בבתי החולים נערכים כעת לפתיחת מחלקות קורונה נוספות מתוך חשש כי מספר החולים הקשים ימשיך לטפס. כבר כעת מתמודדים בתי החולים עם עומס כבד על הצוות הרפואי במחלקות הקורונה ובתי החולים נאלצים להתכונן להמשך המאבק בנגיף.

בית החולים ברזילי באשקלון הודיע אמש עם צאת הצום, כי הוא נערך לפתיחת מחלקת קורונה רביעית לאחר שפתח מחלקה נוספת במהלך יום הכיפורים. "בסוף השבוע האחרון קיבלנו עשרים חולים חדשים, שזו כמעט מחלקה שנייה, בפחות מ-48 שעות", אומר פרופ' יניב שרר, מנהל בית החולים. "שלוש המחלקות שלנו התמלאו ונאלצנו במהלך יום הכיפורים להכשיר בצורה מהירה מחלקה נוספת. כלומר, מחלקה פנימית נסגרה והפכה למחלקת קורונה".

מנהל בית החולים אמר, כי החשש מפני הסלמה בדרום הופך את ההיערכות בבית החולים למורכבת יותר, "המשמעות היא שיש לנו פחות מיטות פנימיות רגילות וכדי לאפשר מקום אשפוז פרסנו מחלקה פנימית אחרת במתחם בית החולים שמתחת לאדמה, שמיועד לימים של מתיחות ביטחונית ברצועת עזה. זה יוצר עומס עוד יותר גדול על המחלקות הפנימיות, וגם העובדה שבית החולים לחירום בברזילי נתפס כרגע במיטות שגרה היא בעיה אם נהיה חלילה במערכה כפולה של קורונה וטילים. אני מקווה שלא תהיה הסלמה במצב הביטחוני, כי אם כן המשמעות היא שבית החולים חירום תפוס כבר במחלקות הפנימיות".

גם בשאר בתי החולים ישנם עומסים כבדים עם מאות חולים שמאושפזים במחלקות הקורונה. על פי הנתונים של בתי החולים ברחבי הארץ שנאספו על ידי ynet, במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם שבירושלים מאושפזים לפי שעה 121 חולים, מתוכם 25 ביחידות טיפול נמרץ במצב קשה - 13 מהם מונשמים. מדובר בעלייה של 30 חולי קורונה תוך שלושה ימים בלבד.

בבית חולים קטן בהרבה, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, מאושפזים 108 חולי קורונה - המספר הגדול ביותר של חולי קורונה אחרי הדסה עין כרם. 48 מהחולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 17 במצב קריטי - מונשמים ועל סף הנשמה.

בבית החולים אסף הרופא מאושפזים 85 חולים במחלקות הקורונה, מתוכם 43 שמצבם קשה, בהם 11 מונשמים.

במהלך יום כיפור נאלצו בבית החולים רמב"ם בחיפה להזעיק צוותים רפואיים מהבית, כדי לתגבר את מחלקות הקורונה, לאחר שעוד 24 חולים אושפזו במחלקות ה"כתר" בבית החולים התת-קרקעי. בבית החולים 78 חולים, בהם 41 במצב קשה, 16 מהם מונשמים. בימים הקרובים תיפתח מחלקת קורונה נוספת ברמב"ם.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מאושפזים במחלקות פנימיות קורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה 52 מטופלים. 22 מהם במצב קשה.

במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא מאושפזים במחלקות הקורונה 59 חולים, מתוכם 14 במצב קריטי (בהם 11 מונשמים) ו-27 במצב קשה. בבית החולים שיבא בתל השומר אושפזו 11 חולי קורונה במהלך החג, בהם שניים בטיפול נמרץ. במרכז הרפואי וולפסון בחולון מאושפזים כעת 55 חולי קורונה, בהם שמונה מונשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר