חוקרים מצאו סיבה הזויה להשמנה: הפקקים

כשמדברים איתכם על גורמים להשמנה, מה עולה לכם לראש? ככל הנראה דברים כמו תזונה לקויה וחוסר בפעילות גופנית, אך חוקרים מאוקספורד מצאו קשר בין מגורים במקום סואן לעלייה במשקל (מחקרים, בריאות)

גורמים להשמנה. פקקים (צילום: Fabien Bazanegue on Unsplash)

אם תמיד חשבתם להאשים את הרגלי האכילה הגרועים שלכם או את העובדה שאינכם עוסקים בפעילות גופנית סדירה בעלייה האחרונה שלכם במשקל, כדאי שתביטו החוצה מהחלון.

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת לסטר שבאנגליה מצא כי ישנו קשר ישיר בין חשיפה ארוכת טווח לרעשי תנועה בכביש ואזור מגורים סואן לבין עלייה במסת הגוף והיקף המותניים - שני אינדיקטורים להשמנה.

בשנת 2015 פרסמו חוקרים שוודים ממצאים דומים, אך כעת נערך מחקר גדול ומקיף הרבה יותר שבחן 500,000 בני אדם מבריטניה, נורווגיה והולנד. לפי תוצאות המחקר, כל 10 דציבלים נוספים של רעש העלו את שכיחות ההשמנה ב-2%. אלה תוצאות דרמטיות כיוון שהחוקרים הצליחו לבודד את "אשמת" הרעש מגורמים נוספים כמו עישון, צריכת אלכוהול, תזונה ופעילות גופנית.

בדומה למחקרים קודמים בנושא, החוקרים סוברים כי הסיבה לקשר בין רעש והשמנה היא האפשרות שבעקבות הרעש עולה רמת הלחץ, מה שעשוי להשפיע על חילוף החומרים ותפקוד הלב וכלי הדם בשל הפרעות שינה ומתח מתמיד ובלתי פוסק. כך, המערכת החיסונית נפגעת באופן ישיר, ישנה שליטה מופחתת בתיאבון ועלייה משמעותית בהורמון הלחץ קורטיזול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר