מסרב להיבדק

חשד שנדבק בקורונה: הגה"צ רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' במצב קשה

לפני כשבוע התגלתה אצל הגרי"י קלמנוביץ' דלקת ריאות חריפה. ביום הכיפורים הוא עוד התפלל עם בני קהילתו ושימש כחזן - עכשיו הרופאים מדווחים על החמרה במצבו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכרוז להתפלל לשלומו (תמונת הגר"י קלמנוביץ': ארכיון כיכר השבת)

הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ', הנמנה על חוגי 'הקנאים', ונחשב לאחד מבכירי רבני 'הפלג', חולה מזה כשבוע בדלקת ריאות חריפה, שלפי מקורביו נראית כקורונה, והיום (חמישי) הרופאים מדווחים כי חלה החמרה רצינית במצבו.

אחד מתלמידי הרב מספר ל'כיכר השבת': "לפני כשבוע הרב הרגיש חולשה נוראית. רופאים שהגיעו אל ביתו קבעו כי הוא סובל מדלקת ריאות חריפה, אך להבנתי הרב סירב להתפנות ולהתאשפז בבית החולים".

"הסיבה היא, ככל הנראה, התנגדותו של הרב לבדיקות קורונה - מה שבטוח היו עושים בבית החולים. לכן העדיף להישאר בבית ולשלם סכומים אסטרונומיים על רופאים פרטיים שיטפלו בו".

מקורב אחר של הרב קלמנוביץ' מוסיף: "יש חשש גדול שהוא נדבק בנגיף הקורונה, מפני שהוא לא נשמר כלל. לדוגמה, לפני תקופה הרב הלך לבקר רב מכובד הקשור לענייני ההגנה על קברי ישראל, שהיה מונשם בביתו לאחר שנדבק בקורונה. ושם הוא לחץ את ידו, ואף לא היה עם מסכה".

"ביום כיפור האחרון רבנו היה חלש", מתאר התלמיד, "אבל החליט להתפלל כרגיל בבית הכנסת שלו, עם מקורביו, ואף שימש כחזן - כהרגלו. אך לקראת תפילת מוסף הרב נחלש, ולכן לא ניגש לפני ה'עמוד' בתפילה זו".

כידוע, הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' נחשב ליהודי צדיק ו'מקובל', מאז ומתמיד, לצד היותו בשנים האחרונות מהקיצוניים שברבני 'הפלג'.

בשל מצבו הרפואי כעת, התקיימו במהלך היום תפילות לרפואת הרב במספר בתי כנסת של 'הפלג' ברחבי הארץ. אמש התקיימה 'תפילת רבים', מחצות ועד ל-02:00 לפנות בוקר, סמוך לקברו של המשגיח מרן הגר"י לוינשטיי זי"ען.

הציבור נקרא לעורר רחמי שמיים עבור הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק בן לאה, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר