"לא מוסרי"

לא כולל שטריימל: יאסרו על סחר בפרווה?

המשרד להגנת הסביבה פרסם טיוטת תקנות שאוסרת מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר, למעט למטרות מוגבלות • העונש יעמוד על עד 75 אלף שקלים או שנת מאסר (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

המשרד להגנת הסביבה פרסם טיוטת תקנות שאוסרת מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר, למעט למטרות מוגבלות, בהם מטרות דת.

במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לקדם חקיקה לאיסור מכירת פרוות בישראל, שייצורן כרוך בגרימת סבל רב לבעלי חיים מסוגים שונים, אולם הניסיונות לא צלחו. כבר בתחילת המאבק לאיסור מכירת הפרוות, 86% מהציבור הישראלי הביע תמיכה בחקיקה.

שנה אחרי פרסום התקנות בפועל, החוק ייכנס לתוקף. העונש למפר ההוראה: קנס של 75 אלף שקלים או שנת מאסר בפועל.

בדברי ההסבר לתיקון נכתב כי "כל שנה הורגות תעשיית הפרוות מאות מיליוני בעלי חיים. תעשיית הפרוות כרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו עבור בעלי החיים. חלקם נלכדים בטבע בשיטות אכזריות, ואחרים מוחזקים בכלובים צרים כל חייהם. במקרים רבים, פרוותם של בעלי חיים מופשטת מעליהם בעודם בחיים".

עוד נכתב כי "בארץ חמה כמו ישראל השימוש בפרוות מקומם במיוחד, שכן אין כל נחיצות בפרוות והן נרכשות בעיקר כסמל סטטוס. במאה ה-21 קיימים שפע של בדים סינטטיים המחממים יותר מפרוות".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו. ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה אינו מוסרי. המהלך יעצור את הסחר בפרוות בישראל ויעשה חסד עם בעלי החיים".

מעמותת אנימלס נמסר: "אנחנו שמחים ומברכים על החלטתה האמיצה של השרה להגנת הסביבה לשים סוף למכירת פרוות בישראל. כבר בתחילת המאבק 86% מהציבור הישראלי הביע עמדה ברורה לפיה כליאה בכלובים, עינוי והריגה אכזרית של שועלים, חורפנים, כלבים וחתולים בשביל פריטי אופנה ראוותניים ומיותרים היא בלתי נסבלת. המהלך החשוב של השרה יציל אין ספור בעלי חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר