עליה מדאיגה

משתעממים בסגר? הילדים בולעים סוללות

בזמן שכולם נמצאים בבית ולא יכולים לצאת עם הילדים, מדווחים בבית החולים על עליה מדאיגה במקרי בליעת חפצים מסוכנים בקרב ילדים, שבלעו בעיקר סוללות (חדשות, בארץ)

(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

ילדה כבת חמש הגיעה ביום שישי האחרון לבית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, לאחר שבלעה סוללה. אתמול (שבת) התקבלה במיון ביה"ח "רות" לילדים ילדה נוספת כבת ארבע בנסיבות דומות, אחרי שבלעה אף היא סוללה בביתה.

"ימים אחדים לפני כן טיפלנו במקרה נוסף של ילד צעיר שהכניס לפיו סוללה ובלע אותה", אומר פרופ' רון שאול, מנהל מכון הגסטרו לילדים ברמב"ם.

לדבריו, "בתקופה האחרונה אנו רואים יותר ויותר פעוטות וילדים שמגיעים אלנו אחרי אירועי בליעה של חפצים זרים, בין המסוכנים בהם הם מקרים של בליעת מגנטים וסוללות".

שלושת המקרים אשר טופלו בימים האחרונים ברמב"ם, אחד מהם עדיין נמצא בבית החולים תחת השגחה, הסתיימו לשמחת הרופאים ללא סכנה לחיי הילדים ובאמצעות התערבות מינימלית של צוות מכון הגסטרו, אך לדבריו של פרופ' שאול מדובר בתמרור אזהרה גדול להורים.

"הנזק הפוטנציאלי של סוללה נובע ממספר גורמים: לחץ מכני על איברים פנימיים, כמו במקרה של בליעת מטבע, הפעלת זרם חשמלי כתוצאה ממגע של דפנות מערכת העיכול עם שני הקטבים של הסוללה ודליפה של תוכן הסוללה (הסוללות מכילות בסיס חזק וכן מתכות כבדות כמו כספית, כסף, ליתיום)".

"במידה והסוללה תקועה בוושט, מדובר במצב חרום הדורש הוצאה מידית של העצם הזר ללא קשר אם הילד סימפטומטי. סוללות מסוג מסוים מצריכות התערבות פולשנית גם אם כבר הגיעו לקיבה. מדובר בפירוש במצבים שעלולים להגיע למצב מסכן חיים".

הוא הוסיף, "בתקופת הסגר אנו רואים יותר מקרים כאלה, כאשר הילדים נמצאים במסגרת הביתית כל הזמן וההורים מוטרדים באינספור משימות".

הפרופ' קרא: "צריך להקפיד הקפדה יתרה להרחיק את הילדים מהסכנות הביתיות ולהשגיח עליהם ללא הרף. אנו לא רוצים לראות איך בזמן שכולנו נשמרים מהקורונה, חיי ילדים מצויים בסכנות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר