למרות התיעוד

ראש העיר שנפגש עם חולים ומסרב לבידוד

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, נפגש בשבוע שעבר עם השרה גילה גמליאל, שאובחנה כחולת קורונה, אך סירב להיכנס לבידוד בטענה שלא שהו יחד במשך רבע שעה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
רמי גרינברג (צילום: כיכר השבת)

תיעוד של מפגש בין השרה גילה גמליאל, שאובחנה כחולת קורונה, לראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, פורסם ברשתות החברתיות, אך גרינברג מסרב להיכנס לבידוד בטענה כי לא שהה עם השרה למעלה מרבע שעה.

על פי הדיווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', לפני כשבועיים אובחן אחד מעוזריו של ראש העיר כחולה קורונה. ראש העיר טען שלא נפגש עם העוזר אך תיעוד של הנשיים יחד פורסם ברשתות וגרינברג נאלץ להודות שהם אכן נפגשו, אך גם הפעם טען שהפגישה הייתה פחות מרבע שעה.

כמו כן, בראש השנה הגיע גרינברג לבית הכנסת בעיר, בהמשך התברר כי בביתה כנסו שהו עשרה חולי קורונה. לטענת ראש העיר, הוא שהה רק בכניסה לבית הכנסת בכדי לבדוק שהוראות משרד הבריאות נשמרות במקום.

רמי גרינברג באולפן 'כיכר השבת'

כזכור, לפני שלושה חודשים, חבר מועצת הרבנות הראשית ומ"מ רב העיר בני ברק הרב אליעזר שמחה וייס נמצא חיובי לקורונה. עובדה זו הכניסה רבים שנפגשו עמו לבידוד, אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי גרינברג נפגש אף הוא עם הרב וייס לפני פחות משבועיים - בעת שייתכן כי הרב וייס כבר היה רז נשא של הנגיף.

ראש עיריית פתח תקווה אף פרסם בחשבון הטוויטר שלו, ב-02.07, תיעוד מפגישתו זו עם הרב וייס - שעבר להתגורר בפתח תקווה.

זמן קצר לאחר שפורסם כי הרב וייס חלה בקורונה, מחק גרינברג את הציוץ עם התיעוד ה"מפליל", ומיד עורר השערה כי עשה זאת זאת מחשש שיצטרך להיכנס לבידוד.

דובר עיריית פתח תקווה טען: "לאור ההנחיות החדשות, ולאחר בדיקה שנערכה מול גורמי הרשות הרלוונטיים, עולה כי ראש העיר אינו נדרש לבידוד. כמו כן, ראש העיר לא קיבל עדכון ממשרד הבריאות על כניסה לבידוד. ככל שיתקבל עדכון בנושא, ראש העיר יפעל על פי הנהלים המחמירים".

מלשכת דובר העירייה נמסר "השרה גמליאל לא נפגשה עם ראש העיר בלשכתו אלא בשטח הפתוח. השרה הגיעה לזמן קצר מאד להתרשמות מעבודת הטמנת מלכודות הניטור של טרמיט העל, כאשר לכל אורך ביקורה היא לא נכחה בסמיכות קרובה לראש העיר כפי שמורות ההנחיות לגבי "מגע הדוק". יצויין כי כל הנוכחים במקום עטו מסכות והקפידו על מרחקים.

ראש העיר שהה עד כה שלש פעמים בבידוד, כאשר אכן נדרש לכך. ובפעמים אחרות הוא אינו נדרש לאור ההקפדה על הכללים.

בנוגע למקרה בבית הכנסת - מדובר בשקר מוחלט. שכן, הנדבקים הם מישיבת ההסדר הממוקמת בסמוך לבית הכנסת. מדובר בתלמידים שלמדו מספר חודשים כקפסולה נפרדת לחלוטין משאר המתפללים. במקרה המדובר ראש עיר עמד בכניסה לבית הכנסת וזאת בעיקר כדי לוודא כי ההנחיות אכן נשמרות בו.

בנוגע לעוזר ראש העיר - עוזריו של ראש העיר לא עובדים מתוך לשכת ראש העיר אלא בחדרים הסמוכים אליה. בכל מקרה, לא היה מגע עם ראש העיר שהצריך בידוד.

ראש העיר הוא הראשון שנותן דוגמא אישית בכל קשור לנגיף הקורונה ובכל הפרמטרים. בין היתר, הדבר בא לידי ביטוי בנוכחותו בשטח לצורך אכיפה, הסברה, שיחות טלפון לחולים להתפנות למלוניות ועוד. ראש העיר זמין לכל תושב ובכל שעה בכדי לסייע בנושאי הקורונה. ראש העיר מאחל בריאות לכולם ויותר אהבת חינם, אחדות לכידות ופרגון בעת לא קלה זו לעם ישראל ולעולם כולו, רק בלכידות ננצח את קורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר