הח"כים ביקרו ונדהמו

בניגוד להנחיות: "המשטרה מאשרת שמחות בית השואבה"

בשעה שהמשטרה פשטה בכוחות גדולים על שכונת מאה שערים, ועוררה מהומות, היא זכתה לביקור של שני ח"כים חרדים שנדהמו לגלות שבמקביל נערכות שמחות בית השואבה - באישור (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארבל ואזולאי במא"ש, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות לוחמי יס"מ ושוטרים פשטו אמש (ראשון) על שכונת מאה שערים. הסיבה לפשיטה: אכיפת תקנות הסגר והוראות משרד הבריאות בשל התפשטות הקורונה.

במהלך הלילה אף נעצרו 18 חשודים בהפרות סדר, אך מתברר שבשעה שהמשטרה הציגה תמונות של עימותים קשים עם החרדים בכדי לאכוף את הסגר, החסידויות בשכונה קיימו את שמחות בית השואבה ולדברי סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל, הם קיימו את השמחות בתיאום עם המשטרה.

קציני המשטרה שפיקדו על המהומות במאה שערים והסביבה, הופתעו אמש כאשר לראשונה זה שנים רבות שני חברי כנסת חרדים, משה ארבל וינון אזולאי, הגיעו לזירת ההפגנות בכדי לנסות ולהרגיע את הרוחות ולעקוב אחר התנהלות המשטרה בשטח.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הח"כים, שבמהלך השנה יותקפו אם יבקרו בשכונה הקיצונית, ביקשו להגיע להבנות עם הקצינים הבכירים ולהרגיע את הרוחות בשכונות החרדיות.

ח"כ משה ארבל שיחזר הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' את שראו עיניו: "בסיור שערכתי אמש במאה שערים עם חברי ח"כ ינון אזולאי ראיתי עשרות רבות של לוחמי יס"מ בלי תגי שם בכלל המנסים לפזר אזרחים שנמצאים ברחוב לתומם מתחת לביתם וסקרנים שהגיעו. לא בהתכנסות כלשהיא, לא באסיפה ולא בהפגנה. כולם עם מסכות על פניהם".

ארבל תקף את המשטרה: "הנוכחות של עשרות הלוחמים חבושים בקסדות אפודים ורימונים ללא שום הגדרת משימה ברורה חוץ מהשגת תמונות יחסי ציבור של 'טיפול בחרדים'".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חה"כ הפתיע וסיפר: "באותה שעה ממש ובתיאום עם המשטרה התקיימו אירועי שמחות בית השואבה בחסידויות שונות עם מאות רבות של משתתפים ללא שום אכיפה".

לדבריו: "לא מובן לי מה התוחלת להצגת תמונות של טיפול ביד קשה בתושבים אלו שלא היו בכינוס ולא באירוע והדבר היחיד שכינס אותם זו הנוכחות של היס"מ שלא חתר למגע לביטול הכינוסים ההמוניים שהתקיימו בקריצת עין ושתיקה של המשטרה".

סגן יו"ר הכנסת הוסיף והודיע כי "ביום שני שבוע הבא יתקיים דיון בוועדת הפנים בנושא האלימות המשטרתית. נשאל שאלות קשות ונבקש תשובות".

לדברי משטרת ישראל, "כוחות המשטרה פעלו לאורך הלילה לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות, ונגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות, נרשמו קנסות".

"במהלך הלילה המשיכו כוחות המשטרה לאכוף את הסדר במקום תוך שקיצוניים יידו לעבר השוטרים אבנים וחפצים שונים. 2 שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי, כמו כן נגרם נזק למספר ניידות משטרה, רכבים פרטיים ולרכוש הרשות המקומית".

"במהלך פעילות ולאורך הלילה נעצרו סה"כ 18 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה וכנגד אחרים שהפרו התקנות נרשמו דוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר