"סיכן חיי אחרים"

כתב אישום ראשון בגלל הפצת נגיף הקורונה

בפעם הראשונה, מגישה מדינת ישראל כתב אישום נגד אזרח באשמה של הפצת מחלה: צעיר שידע כי הוא נדרש להישאר בבידוד, אך הפר אותו לטובת מסיבה רבת משתתפים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מסיבה חילונית. אילוסטרציה (צילום: Meir Vaknin/Flash90)

בבית משפט השלום בבאר שבע הוגש היום (שני) כתב אישום ראשון נגד חולה קורונה מאומת, שהפר בידוד והשתתף במסיבה בדרום.

"במעשיו, עשה הנאשם במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות", כותבת פרקליטות המדינה בכתב האישום, ומייחסת בפעם הראשונה ביצוע עבירה מסוג זה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום, הנאשם בן ה-24, כאמור חולה קורונה מאומת, פנה ביום ה-1.10 לרופאה המטפלת בבקשה לצאת מהבידוד, אך סורב.

למרות דבריה של הרופאה, יצא הנאשם סמוך לשעה 23:00 מהבידוד, והצטרף למסיבה שנערכה במושב הודיה, בה השתתפו יותר מ-20 בני אדם, שחלקם לא חבשו מסכות.

מכתב האישום שהגיש עו"ד יואב קישון עולה כאמור, כי הנאשם השתתף במסיבה, ביודעו שהוא חולה קורונה וכי הוא עלול להדביק במחלה אחרים המשתתפים במסיבה ולסכן את חייהם.

התיק נחקר על ידי חוקרי המשטרה בתחנת קרית מלאכי, הנאשם שוחרר מהמעצר בתנאים מגבילים והפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להאריך את התנאים.

"נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי החוק והתקנות, במטרה למגר את התפשטות הנגיף, ובמקרים המתאימים יוגשו כתבי אישום נגד אנשים שמסכנים את הציבור", נמסר מפרקליטות המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר