בעקבות הסגר

החתנים והכלות מודאגים: החופות בשבוע הבא יבוטלו?

בעקבות הסגר, שיוארך לימים נוספים אחר חג הסוכות, דאגה בקרב עשרות חתנים וכלות, זאת בשל האיסור לקיים חופות מעבר ל-1,000 מטרים מאזור המגורים. כל הפרטים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

הסגר הכללי על ישראל, שיוארך לפחות עד אמצע השבוע הבא - מדאיג עשרות חתנים וכלות שאמורים להינשא כבר בשבוע הקרוב, מיד לאחר חג הסוכות, שכן על פי התקנון אסור לקיים כלל חופות בסגר הנוכחי.

ל'כיכר השבת' נודע כי סגן השר אורי מקלב פנה בדחיפות לשר הבריאות יולי אדלשטיין במטרה להחריג את עריכת החופות מתקנות הקורונה, ואילו שר הפנים אריה דרעי שוקל להביא לקבינט את השינויים הנדרשים כך שיתאפשר לערוך חופות.

ההנחיה הרשמית שאוסרת חופות

מדובר בחשש אמיתי הקיים בקרב עשרות חתנים וכלות אשר קבעו את מועד חופתם מיד לאחר חג הסוכות, אך כעת הם חוששים כי לא יוכלו לקיים את חתונתם במועד, זאת לאור לקונה בתקנות הקורונה, אשר אינה מחריגה את עריכת החופות מהתקנות, כפי שהיה בסגר הקודם.

עקב הלקונה בחוק, חתנים או כלות לא יוכלו לנסוע לחופתם, אם זו תערך מעבר לאזור המותר ביציאה (1000 מטר). בנוסף, מלינים החתנים, כי גם אם תותר היציאה לחתונה יש צורך להגדיל את מספר המשתתפים בחופה היות ובמיוחד בציבור החרדי המשפחות גדולות ולא ניתן יהיה לקיים את החופה בקרב המשפחות הגרעיניות אם לא יעלו את מספר המשתתפים בחופה.

כיום, מותרת התכנסות רק עד עשרים איש במקום פתוח, ואילו משפחות חרדיות ברוכות ילדים בתא משפחתי אחד, יחד עם הרב מסדר הקידושין, העדים וכדומה יעברו את המספר המותר.

עד כה הגיעו עשרות פניות בעניין אל לשכת סגן השר אורי מקלב וללשכת שר הפנים אריה דרעי אשר מטפלים בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר