מצפצים על האמריקאים

החגיגה בוטלה, הריקודים בקראון הייטס - כרגיל • שידור חי

אירועי שמחת בית השואבה המסורתיים ב'קינגסטון' אמנם התבטלו על-ידי האחראים מחסידות חב"ד אך למרות זאת נערכים במקום, מדי לילה, ריקודים עם מוזיקה - בניגוד להנחיות • שידור חי (אקטואלי)

(צילום מסך מתוך יוטיוב)

למרות ההחלטה הרשמית על ביטול שמחת בית השואבה המסורתית ב-'קינגסטון' של חסידות חב"ד, בהוראת משטרת ניו יורק ורבני השכונה, מדי לילה נערכים בלב שכונת קראון הייטס, בפינת הרחובות קינגסטון ומונטגומרי, ריקודים המוניים.

צפו בחגיגה בשידור חי:

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הרב ישראל שם טוב, האחראי על החגיגה מדי שנה הודיע כי במקום האירועים המסורתיים, תעבור משאית עם מוזיקה וזמרים ברחובות השכונה, כאשר בניגוד למסורת בה הריקודים נמשכים עד אור הבוקר, השנה יוגבלו שעות הפעילות של 'משאית השמחה'.

אך כאמור, למרות הביטול, נערכים במקום ריקודי שמחת בית השואבה, בהשתתפות כ-1,000 איש, אשר רוקדים יחד בניגוד להנחיות המקומיות.

עסקנים בולטים בשכונה מתחו ביקורת חריפה והביעו חשש כי הם יגרמו לגל שני של ה'קורונה'.

באתר חב"ד און ליין ציטטו את העסקן ר' יענקי ברמן שכתב בערב החג כי "ניו יורק מאיימת לסגור את בתי הספר שלנו בשל עליית מקרי החולים המאומתים בנגיף הקורונה. הקמת במה זו לריקודים מסכנת ואינה מכבדת את הקהילה שלנו. הגיע הזמן לומר שזו התנהגות רעה".

באגודת גדליה (איגוד הרופאים בקראון הייטס) בשיתוף עם ד"ר רוזן, יצאו נגד הריקודים וכתבו: "ההתרחקויות החברתיות ושאר ההגבלות שמבטיחות את מניעת ההתפרצות הינן קשות יותר בתקופה זו לקראת שמיני עצרת ושמחת תורה. ולמרות זאת עלינו לעשות הכל בכדי לשמור על החיים ולא לסכן את ילדינו. זה השיקול היחידי שצריך להיות לנגד עיניינו.

"ההמלצה הכואבת שלנו היא שהשנה אין לקיים את הריקודים בדרך הרגילה עקב הסיכון הגדול להפצת הנגיף. הריקודים מתקיימים בצפיפות רבה ומשתתפים בהם אף בחורים שבימות החג מסתובבים בשכונות סמוכות שבהן כבר ישנה התפרצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר