'כלכלת ישראל תתרסק'

המל"ל לשרי הממשלה: להתכונן לצורך בהחמרה של הסגר

שרי ממשלת ישראל קיבלו היום את ההערכה העדכנית של חוקרי המועצה לביטחון לאומי, בה נכתב כי יש להיערך למגמה הפוכה מזו המסתמנת: החמרת הסגר הכללי • השרים ביקרו קשות דו"ח זה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שוטרים במרכז ירושלים. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

‏בעוד בצמרת ההנהגה נערכים לפתיחה הדרגתית של המשק בתום הסגר הנוכחי, בשל בלימה מסוימת שנרשמת בהתפשטות הנגיף, בדו"ח חדש ששוגר לשרי הממשלה נכתב שיתכן ויהיה צורך הפוך: להחמיר עוד יותר את הסגר.

אנשי המועצה לביטחון לאומי (המל"), שערכו את הדו"ח, כותבים כי יש להיערך לאפשרות ש"הצעדים הנוכחיים לא יובילו לירידה המיוחלת. לכן, יש לרכז המלצות לצעדים נוספים".

מנגד, על פי דיווח בגלי צה"ל, ‏בכירים בממשלה הגיבו בכעס להערכת זאת של המל"ל, ואמרו כי "היא לא תעמוד בשום מבחן מציאותי".

"שיתמקדו כעת בלהתחיל ולתכנן את אסטרטגיית היציאה, ולאור הנתונים - מוקדם ככל האפשר", תקפו השרים, "כי המשך צעדי ההחמרה יובילו להתרסקות של כלכלת ישראל - שלא לצורך".

יצוין, כי האפשרות השניה הנמצאת בדיונים, היא חזרה למתכונת הסגר הדיפרנציאלי - על פי מצב נתון בכל ישוב בפני עצמו, כאשר מרוב שטחי ישראל יוסר הסגר.

באשר לאפשרות זו נכתב בדו"ח החדש, כי "ניסיון החודשים האחרונים לימד על המורכבות הקשה ועל היעילות הנמוכה שהושגה בטיפול דיפרנציאלי", וכי בשל כך "יש לבצע עבודת עומק האם ובאיזה אופן ניתן לייצר טיפול יעיל".

ביתר עילית, במהלך הסגר עליה. ארכיון (צילום: ארי קופרשטוק)

נכון לעכשיו, הערים החרדיות ממשיכות להוביל במספר התושבים שיוצאים חיוביים לקורונה בבדיקות המתקיימות. ביתר עילית עם 26%, אלעד 24%, בני ברק 22% ומודיעין עילית עם 21 אחוזים.

בפסקה מעניינת המופיעה בתוך המלצות המועצה לביטחון לאומי, המתייחסת לציבור החרדי, נכתב כי יש "להמשיך ללוות אותו בכלל המאמצים, כולל במאמצי הסברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר