"צולע ומתקשה לתפקד"

נתניהו הביתה - בנט טוב ליהודים // טור דעה

"המלך נתניהו זקן ושבע ימים, צולע ומתקשה לתפקד" • בטור מיוחד מסביר הפובליציסט הרב דב פוברסקי, מדוע נתניהו נכשל ומהי הסיבה שדווקא בנט מתאים להחליף אותו (דעות)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בנט סומן כמחליפו של נתניהו, המלך נתניהו זקן וצולע מתקשה לתפקד ובעצם הפסיד שלא פרש בשיא – התבוסה הגדולה של הממשלה במלחמתה בנגיף הקורונה תירשם על שמו בלבד.

הדרמה בסקרים והקפיצה של ימינה בראשות בנט, למנדטים דו ספרתיים, מחייבת חישוב מסלול מחדש. זו לא עוד אפיזודה חולפת, זה לא כחול לבן, שהיא כמו הקיקיון מההפטרה של 'מפטיר יונה' מתפילת מנחה של יו"כ, שבין לילה קמה ובין לילה חלפה.

זה לא עוד יגאל ידין של שנות ה – 70, שמי בכלל זוכר אותם – חוץ מגוגל.

שימו לב, זו מפלגת ימינה שבנט מוביל לאט ובטוח, ממש עקב בצד אגודל, לאט ובטוח, מאחד וחולש על כל קבוצות האוכלוסייה בנטייה לכיוון ימין, בעבודה שזיפית לשינוי סדר היום ושינוי הרכב האנושי פוליטי של יושבי הבית בבית המשפט העליון.

נתניהו השבוע: 'התחלואה יורדת, העולם לומד מאתנו' (דוברות)

נכון, היו גם טעויות בדרך, החיבור שלו עם לפיד בתחילת אמצע הדרך, הייתה טעות אסטרטגית וערכית גם יחד. ובעצם מי מאיתנו לא טועה, בצבא היה משפט שגור בפי מפקדים שאומר – מי שלא עושה לא טועה.

הגבורה האמיתית והערכיות המוצקה, היא להודות בטעות, לא כל אחד יודע ומסוגל לכך, ולכן אחד שמסוגל לכך הוא לא כל אחד.

המלך נתניהו זקן ושבע ימים, צולע ומתקשה לתפקד.

לא רק בשל התיקים 1000, 2000 ועוד, ובטח לא בגלל ההפגנות האנרכיסטיות בבלפור של מבולבלים ומעורטלים בתחפושת ובתצוגה מבחילה, אלא בשל העובדה שהמלך פשוט עייף, חלש, מותש – ואיננו זוכה עוד לאמון ואהדת הציבור.

למרות שיש לו זכויות גדולות מאד, שעליהם הוא ראוי לכל הערכה ותודה, הוא היה מנהיג שהביא לישראל שורה של בשורות טובות שלא יסולאו בפז.

אך עם העבר אפשר להתהדר אך אם נשאר תקועים בו, הרי זהו מתכון להידרדר, ממש במצב שבעצם אנו נמצאים בו עתה.

הכישלון בניהול נגיף הקורונה גל 2 הוא כה צורב וכואב, הוא בעל משמעות כה גבוהה וקריטית לבריאות וכלכלת ישראל, והכישלון נרשם לחובתו של נתניהו בלבד.

כי מי שלקח לעצמו בגל הראשון, את מלוא הקרדיט על ההצלחה הבין לאומית של ישראל במלחמתה בנגיף, ומי שהתפאר שכל מנהיגי העולם מתקשרים לברך ולהתייעץ עמו, שיתכבד וייקח על עצמו את האחריות על המחדל הגדול, בטיפול הכושל של הממשלה בגל השני, מדובר בכישלון שהוא חרוץ וחמוץ,

ממדיו ונזקיו של הגל מס' 2 שטרם הסתיים, עדיין לא נאמדים, הוא בעצם לא הסתיים, עד כדי כך שהטעם הטוב של הגל הראשון חלף לו מן העולם, ואין לו כבר כל משמעות.

בנט טוב לחרדים

בנט אותו שמעתי לא פעם בשידור יודע לומר טעיתי, יודע לקחת אחריות, וידע להבין שהציבור החרדי, הוא איננו זה המשתקף על הפלזמה בשידורי החדשות של הערוצים השונים.

כמנהיג לא הייתה לו בעיה לתת את מקומו לאילת שקד, כאשר חשב שאולי היא תעשה זאת טוב ממנו.

זה לא מנהיג קונבנציונלי, איננו מקובע מחשבתית, איננו מחויב למוסכמות שאין מאחוריהם שכל והגיון, זהו מנהיג שיודע לעשות הערכות מצב באופן מקצועי ובעיקר לקחת לקחים ולקבל המלצות מכל איש, זהו מנהיג שיודע לעשות סוויצ' ולשנות איפה שחלו טעויות מכל סוג שהוא.

בנט מסייר מדבר ונוגע בציבוריות הישראלית, כולל במגזר החרדי, הוא דוגל בקיום כל איש וקבוצה במקומה ובאמונתה, ויש לו לב חם לציבור שלנו.

לדעתי, בנט הוא לא הימור – כי אם קריאת מצב וניתוחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר