לאחר מאבק

בגיל 80: הרל"ש של רבין, איתן הבר הלך לעולמו

מי שזכור לציבור בישראל כשהכריז, "מדינת ישראל מודיעה בתדהמה על לכתו של ראש הממשלה", הלך היום לעולמו, לאחר עבר מפואר של עשייה ציבורית. בן 80 בפטירתו (חדשות)

איתן הבר (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

לאחר מאבק של יותר משנה במחלת הסרטן, העיתונאי והפובליציסט, איתן הבר, שהיה ראש הלשכה של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, הלך הערב (רביעי) לעולמו, בגיל 80.

הבר, זכור כזה שהכריז והודיע על מותו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, המילים שאמר, "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער רב וביגון עמוק, על מותו של ראש הממשלה שנרצח בידי מתנקש", נהפכו למטבע לשון ישראלית.

הבר נולד בישראל בעיר תל אביב בשנת 1940. בתחילת דרכו הציבורית (בגיל 9) שימש ככתב בעיתון "הצופה לילדים" וככתב נוער ב"חרות לנוער". בגיל 14 עבר לעבוד בעיתון "חרות", נסע לחו"ל וכתב סקירה על מה שקורה באירופה.

בשנת 1958 התגייס לצה"ל ושימש ככתב צבאי בעיתון "במחנה", שבועון חיילי צה"ל. בעקבות ריבוי האירועים הביטחוניים בגבול עם סוריה נשלח לפיקוד הצפון.

בפיקוד הצפון, הכיר את מפקד הפיקוד, יצחק רבין, והתיידד עמו. מאז ליווה אותו עשרות שנים בהרבה מתחנות חייו.

בשנת 60', שוחרר מצה"ל, והצטרף ל"ידיעות אחרונות" ומאז ועד 1985, היה הכתב הצבאי וסיקר עבור העיתון את כל האירועים החשובים בתולדות המדינה באותה תקופה, כולל אירועים מדיניים, פוליטיים וחברתיים.

לאחר מלחמת יום הכיפורים, התאגדו קבוצת עיתונאים ביניהם; ישעיהו בן-פורת, יהונתן גפן, אורי דן, אלי לנדאו, חזי כרמל ואלי תבור כדי לכתוב את הספר "המחדל", במטרה שההנהגה המדינית והצבאית במלחמת יום הכיפורים תפנה את מקומה. הבר נמנה עם ראשוני העיתונאים הישראלים במצרים בשנת 1978.

בסוף 1985, מונה כיועצו המיוחד וכיועץ לענייני תקשורת של יצחק רבין כשר הביטחון בממשלת ישראל העשרים ואחת. פרש מתפקידו עם רבין בעקבות כישלון "התרגיל המסריח" והקמת ממשלת שמיר בשנת 1990, וחזר ל"ידיעות אחרונות".

כאשר נבחר רבין כראש הממשלה ושר ביטחון ב-1992, מונה כיועץ ראש הממשלה ומנהל לשכת ראש הממשלה. בתפקיד זה ניהל משך כשלוש את לשכתו של רבין, עד להירצחו ב-1995. נמנה עם הצוות המדיני המצומצם שהכין בחשאי את הסכם השלום בין ישראל לירדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר