אחרי ההפגנות

טראמפ צייץ בעד החרדים: 'תמונות עגומות'

מאות חרדים יצאו להפגין נגד החלטתם של מושל וראש העיר ניו יורק להטיל הגבלות על שכונות חרדיות • אגודת ישראל בוחנת אם הצעד חוקי, והנשיא טראמפ צייץ בחריפות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

מחזה חריג נצפה בניו יורק, כאשר מאות חרדים יצאו להפגין נגד החלטת מושל העיר אנדרו קומו וראש העיר, ביל דה-בלז'יו להטיל מגבלות על השכונות החרדיות.

בנוסף, שוטרי משטרת ניו יורק נשלחו לפזר שמחת בית השואבה של כמה מחסידי חב"ד, שנערכה ברחובה של עיר בניגוד לעמדת המארגנים.

שחקן מפורסם המזוהה כתומך טראמפ צייץ בתגובה כי זה מראה שהוא לא ציפה לראות בחייו, והוסיף כי מושל העיר הוא "פושע, בריון אנטישמי".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ מחדש את הציוץ והוסיף "מה התמונה העגומה הזו מזכירה לכם?", כשהוא טוען כי זה מזכיר תמונות עגומות מההיסטוריה.

(צילום: ג’ייקוב קורנבלו)

טראמפ כמובן, המצוי בתקופת בחירות ניצל את ההזדמנות למעט תעמולה פוליטית: "אני הדבר היחיד שעומד בדרכו של השמאל הרדיקלי, הצביעו!".

מתנועת אגודת ישראל נמסר כי היא בוחנת את השינוי, מתוך טענה כי הוא לא חוקתי. "ההצהרה המפתיעה של המושל מחרידה את בני כל הדתות ואנשי האמונה. 'אגודת ישראל' בודקת את כל האפשרויות לביטול הגזרה".

ב'אגודת ישראל' הביאו מספר פסיקות קודמות בנושא, כולל של שופט פדרלי שהורה לצמצם את סמכויות מדינת ניו יורק נגד אירועים דתיים, מתוך חשש לחופש הדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר