הטור השבועי

"לך"? בואו! // הרב בן ציון נורדמן

השבוע עם צאת החג התמלא הפיד שלי עם המילה "לך"! לא יכולתי להישאר אדיש, ומאחר ואני מאמין שכוחו של עם ישראל באחדותו, מיהרתי והגבתי בתמונת פרופיל שהצגתי בצורת מסגרת שאומרת דווקא "בואו - רק אהבת חינם" (חרדים)

הרב בן ציון נורדמן | כיכר השבת |
הקפות שניות בשנה שעברה (צילום: שלומי גבאי)

את הטור האחרון שכתבתי ביום רביעי שלפני החג סיימתי בנימה אופטימית כי בשנה זו יעלו מספר יושבי הסוכות בעם ישראל, לאור תקופת הקורונה והסגר הנוכחי.

במהלך החג פנו אלי כמה מידידי והסבו את תשומת ליבי כי בערב החג בלטו בשני עיתונים כותרות בעמוד הראשון המבשרות על זינוק תלול במחזור מכירות הסוכות. ושאלו אותי מנין ידעתי את המידע שהתברר אח"כ כאמיתי?... השבתי להם כי לא נביא אני ולא בן נביא, אני פשוט מכיר את עם ישראל, מכיר בערכו הרם, ויודע כי ההזדמנות הזו שאמנם הגיעה בנסיבות לא נעימות, נותנת המון תקווה ואור, ובתוך כל דבר גם הוא נראה פחות טוב, יש אתגר שהקב"ה מעניק אותו כהזדמנות לעם ישראל להתעלות ולהתקדם ממנו מעלה מעלה.

• • •

במסגרת תפקידי ולצורך שמירה על קשר אני מתחזק כמה עמודים ברשתות החברתיות, אשר בסך הכל כוללים מעל עשרים אלף חברים. השבוע עם צאת החג התמלא הפיד שלי עם המילה "לך"! כנראה שישנם הרבה חברים שחושבים שראש הממשלה ביבי נתניהו צריך ללכת לאן שהוא – וכנראה שגם לא משנה להם לאן... העיקר שילך מבלפור ...

לא עבר זמן רב ואז התחיל להתמלא הקמפיין הנגדי "לכו אתם", כן, מסתבר שיש גם הרבה חברים שחושבים שראש הממשלה צריך להישאר, ובכל מחיר...

לא יכולתי להישאר אדיש, ומאחר ואני מאמין שכוחו של עם ישראל באחדותו, ואם זה נכון בכל תקופה, על אחת כמה וכמה בתקופה סוערת שכזו. אי לכך מיהרתי והגבתי בתמונת פרופיל שהצגתי בצורת מסגרת שאומרת דווקא "בואו - רק אהבת חינם". וגם כאן לא התאכזבתי, ומאות ואלפי חברים שינו את תמונת הפרופיל שלהם למסגרת זו או למסר דומה – לא לא מוכנים למלחמת אחים – כי אכן רוב העם בעד אחדות, רוב העם בעד חיים משותפים, "סוגרים את הדלת לשנאה – פותחים את הלב לאהבה", לפחות אצלי , מבין 20 אלף החברים התברר כי הרוב המוחלט מאמין במסר הזה...

• • •

ואם זכיתי להיווכח בהתגשמות הצפי האופטימי שלי בטורים הקודמים, אני ממשיך ומקווה, מתפלל ומייחל לבורא העולם, כי כמו בתפילות יום כיפור, בניית הסוכות, כך גם שמחת תורה וההקפות שניות הבאים עלינו לטובה – גם אם לא יתקיימו במתכונתם הרגילה כבכל השנים, אבל הם כן יהיו לטובה, והם יביאו בכנפיהם הרבה טוב לעם ישראל כולו.

כך למשל בעירנו חדרה בהכוונת ראש העיר נצא לרחובה של עיר עם כעשרה משאיות של מוזיקה ושמחה שינועו ברחבי רחבי העיר והשכונות, כך גם למקומות שבשנים שעברו לא הצלחנו להגיע, מקומות שלא הגיעו אליהם צלילי השמחה, השנה נהיה בעז"ה גם שם!

שומרים על הכללים, אבל שומרים על שמחת החג, על אמונה ואופטימיות. ובעזרת השם נעשה ונצליח.

בברכת שבת שלום וחג שמח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר