הח"כים תוקפים את הפרופ'

ההשתלחות בחרדים: מוטי רביד התפטר מ'מעייני הישועה'

"כיצד יוכל לתת שירות לחולים מהציבור אותו הוא סולד", תהו נציגי הציבור אחרי דבריו הקשים של פרופ' מוטי רביד - שהתפטר מהנהלת המרכז הרפואי מעייני הישועה, שם התנערו מדבריו (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מעייני הישועה)

"לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים", אמר היום (חמישי) פרופ' מוטי רביד, מנהל המרכז הרפואי מעייני הישועה - ועורר סערה, שבניגוד לפעם הקודמת, הפעם הובילה להתפטרותו.

בראיון לכאן רשת ב' הוסיף, כי החרדים "התחנכו לקבל הכול ולא לתת כלום במשך שנים". לדבריו, "השאלה כמה אנשים הם ידביקו - זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו במדינת ישראל".

מהנהלת בית החולים מעייני הישועה נמסר כי היא מביעה צער מדבריו בתקשורת בימים האחרונים של פרופ' רביד שבהם השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט.

בעקבות הדברים הגיש הבוקר פרופ' רביד את התפטרותו בפני הנהלת בית החולים. לאור התקופה הקשה והמאתגרת בה נמצאת מערכת הבריאות, מועד עזיבתו ונוהל חפיפה עם מחליפו מסוכם מול הנהלת בית החולים. הנהלת בית החולים מודה לפרופ' רביד על תרומתו הרבה להעלאת רמת הרפואה בבית החולים.

לגופם של דברים נמסר מבית החולים, "מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו. והנם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים".

"בית החולים אשר נוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות וכפוף מאז ועד היום לועד ההלכה שבראשות גדולי התורה שליט"א גאה להמשיך לשרת את הציבור על כל גוניו תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתינו הקדושה כפי שנעשה עד היום. בית החולים ימשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם מבלי להיגרר אחר שיח פופוליסטי הקיים לצערינו בשעה קשה זו".

בתגובה לדברי רביד, אמר סגן השר אורי מקלב: "אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, - מוכן בגלל מנעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים!".

"לצערנו, הוא עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ בהתנדבות בבתי החולים עצמם והחשיבות שיש לציבור החרדי לחיי אדם. זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד - עוד יום אחד?", תהה סגן השר.

תיעוד מהרחפן: כך נראה הסגר בעיר בני ברק (צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב כי "דבריו של רביד, נגד החרדים, הם משמיצים מאד ומוציאים את דיבתם רעה של כל החרדים. רביד, חבל שלא בדקת כיצד החרדים הספרדים מקפידים על כל ההנחיות של משרד הבריאות כפי הוראת מועצת חכמי התורה בראשות חכם שלום כהן".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר: "דבריו של פרופ' רביד חמורים מאוד ואין להם שום קשר לרפואה, הכללות כאלו אסור שייאמרו לא על ידי רופא ולא על ידי אחד אחר, אם זהמה שהוא חושב על הציבור החרדי למה הוא עובד שם במשך 20 שנה? הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו הוא שהעומס בעבודה והתשישות הביאו אותו לאמירה האומללה הזו".

ח"כ ינון אזולאי הגיב: "זקנתו של רביד מביישת את בחרותו, בושה שאדם המתפרנס על חשבון הציבור החרדי לא יודע מהי הכרת הטוב ומתנהג בכפיות טובה. מי שהורג בפיו אסור לסמוך עליו שיציל חיים בידיו".

ח"כ אוריאל בוסו: "ההסתה השוטפת איתה מתמודד מגזר שלם כבר תקופה היא קשה, והיא זועקת לשמיים שבעתיים, שהיא מגיעה ממנהל בית חולים בעיר חרדית שכנראה נקלע לאיזה סכסוך פנימי עם ההנהלה והחליט לבוא מסביב בכדי להשיג את מטרתו האישית, האיש שיודע בדיוק את כמויות המתנדבים בתוך בית החולים אותו הוא מנהל, ואת גודל התרומה והנתינה של המגזר הזה לטובת המדינה ואזרחיה, מצפה ממנו שיתאמץ קצת, ויצא על אף גילו המבוגר לראות את בתי הכנסת הספרדיים, וכן את שאר המוסדות ברחבי הארץ שסגורים לגמרי באילוצים וויתורים רבים וחלקם קשים, הכל בשל הנחיה אחת ופסיקה אחת ברורה של מועצת חכמי התורה שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר