רחוקים מחיסון עדר

פרופ' לוי: נוגדנים מצויים יותר בקרב צעירים - בעיקר חרדים

בהצהרה לתקשורת בשידור ישיר, הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' לוי את נתוני התחלואה, מדוע חייבים להמשיך עם הסגר, וגם חשף, כי הנוגדנים נמצאים יותר אצל הצעירים החרדים • צפו (קורונה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ד"ר שרון אלרעי-פרייס (צילום: משרד הבריאות)
נוכח הירידה בתחלואה ברחבי הארץ, קיימו בשעה האחרונה (חמישי), ראשי מערכת הבריאות הצהרה לתקשורת ומסיבת עיתונאים, על ירידת התחלואה והסקר הסרלוגי שמלמד כי ישראל רחוקה מחיסון עדר.

בפתח ההצהרה, נאם מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי ואמר: "הנוגדנים של הנגיף, נמצאים בריכוז הרבה יותר גבוה בקרב אנשים שאנו יודעים שכבר חלו בנגיף הקורונה בעבר לעומת מי שלא חלה".

בנוגע לציבור החרדי, הוסיף המנכ"ל: "כי הוא יודע שאצל הציבור החרדי, יש יותר נוגדנים, והם נמצאים בעיקר בקרב הצעירים - ובעיקר בציבור החרדי".

"זה לא סוד שהתחלואה בישראל הלכה ונהייתה גבוהה. הגענו בשיא לממדים של 7,000 מאומתים ביום - עם 15% חיוביים".

לדברי לוי: בבדיקות שערכנו במגזרים מסוימים נתוני התחלואה היו אף גבוהים יותר. המצב הזה הביא לעומס רב על מערכת האשפוז והקהילה".

לגבי בתי החולים, הסביר לוי: "בבתי החולים אנו עומדים על מעל ל-1,600 מאושפזים מדי יום ועוד חולים רבים במערך הגריאטרי, מתוכם חולים קשים ומונשמים רבים, והסכנה בכך, זו העבודה שאנחנו בפתחו של החורף, שיכול להביא גם לתחלואה כפולה ומחלות של דרכי נשימה ושפעת שאינן קורונה, אך דורשות טיפול לא פחות מורכב".

פרופ' לוי אמר עוד במסיבת העיתונאים: כי "היה צורך לעשות מעשה ולנסות לבלום את התחלואה הזו. ניסינו בדרכים רבות לעשות זאת - ללא הצלחה מרובה - ולכן הטלנו מגבלות".

"זה לא קל להטיל מוגבלות", אמר לוי בעגמומיות, "אנחנו מודעים גם למשמעות הכלכלית והנפשית, אך יחד עם זאת, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להעלות את נתוני התחלואה ולקוות שנצליח לטפל באופן מושלם בכולם, כי גם שיעור התמותה יעלה".

לוי דחה בכל תוקף את הטענות כי בתי החולים הולכים וקורסים, ואמר: "מערכת הבריאות לא קורסת. אני מבין שהציבור מבולבל, עייף ואיבד אמון, אך יש להימנע מהתקהלויות מכל סוג, ללא קשר לשיוך פוליטי".

מהנתונים של הסקר הסרלוגי שפרסם היום משרד הבריאות עולה כי רק 5.5% מהאוכלוסייה פיתחו נוגדנים. במחוז ירושלים שיעור הבדיקות החיוביות גבוה פי 4.5 מהשיעור במחוז תל אביב, וכי אחוז הימצאות הנוגדנים אצל ילדים ונערים בגילים 8-10 הוא הגבוה ביותר. יצוין כי 83% מהמאובחנים אתמול הגיעו מ-102 יישובים אדומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר