"התייחסו לתוכן דברי רביד"

הרופאה מ'מעייני': 'רבש"ע, מה קרה לנו? הרי זה דאורייתא!'

הסערה התקשורתית שיצאה מבני ברק, מכסה לפי ד"ר שני בוקובזה אמת קשה, על התנהגות חלקים בציבור החרדי, המובילים באופן ישיר להתפשטות הקורונה • "אני קוראת לחשבון נפש" • האזינו (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דבריה המטלטלים של ד"ר בוקובזה (תמונת הרופאה: באדיבות המצלם)

ד"ר שני בוקובזה, רופאה העובדת בבית החולים מעייני הישועה, מתארת היום (חמישי) את ממדי תחלואת הקורונה בחברה החרדית, ומותחת ביקורת על הסיבה לכך: זלזול של חלק מהציבור בהנחיות הרפואיות המחייבות, המתקבל בשתיקה מנגד.

בראשית דבריה מתייחסת הרופאה המוערכת ליולדת החרדית בת ה-26, חווה לאה בת אסתר, שחלתה בקורונה והועברה היום לבית החולים איכילוב במצב קריטי.

ד"ר בוקובזה מספרת: "גם אנחנו כמו כולם. מעבר לתפקיד שלנו כרופאים, שעושים כל מה שאפשר לעשות עבורה, מתפללים יחד עם כולם. אבל חשוב שאנשים יפנימו שמדובר פה במחלה מסוכנת, מחלה קטלנית, מחלה שהורגת! וכן, אני מעזה לומר את המילה המפורשת הזו".

"הציבור כולו עסוק באמירות שנאמרו היום", מוסיפה הרופאה, באשר לדברים שהשמיע היום המנהל הרפואי של בית החולים פרופ' מוטי רביד, שהובילו להתפטרותו. "אני מכבדת את פרופ’ רביד; את דעותי האישיות אני אשמור לעצמי, זה לא המקום, אבל אני כן חושבת שהיה ראוי לקחת את תוכן הדברים, להתייחס להם ולעשות חשבון נפש, כציבור, איך הגענו למצב הזה".

בוקובזה, המוכרת בעיר בני ברק כשומרת תורה ומצוות, ממשיכה בכאב: "על ביתי שלי אני מדברת! איך הגענו למצב שבני ברק עומדת על כמעט 50% של בדיקות חיוביות? אנשים צעירים - ולא חלילה שאדם מבוגר חייו חשובים פחות - באו ואמרו יהיה בסדר, זו תהיה מחלה ללא סימפטומים... אנשים במצב קשה, אנשים משלמים בבריאות שלהם, משפחות נהרסות, ואחרים לא מפנימים את זה!".

הקריאה הקודמת ל'חשבון נפש', מהשר דרעי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"אני מסתובבת בבני ברק, ואני פשוט מזדעזעת לראות אנשים מסתובבים ללא מסכות ומתקהלים. ריבונו של עולם! על ספק ספיקא, חומרא דרבנן של אולי איזו החמרה בכשרות, אנשים עושים את כל ההשתדלות ומחמירים. וכאן זה דאורייתא פשיטא, 'לא תעמוד על דם רעך' ואולי חמור מזה, 'לא תרצח', וכאילו כלום. 'אם זה בא מהמשטרה, מהממשלה, אנחנו לא מחויבים, אנחנו רשאים לעשות דין לעצמנו'... זה לא נורמלי!".

הרופאה, שקולה מדי פעם נחנק מבכי, מסייגת: "רוב האוכלוסייה כל כך משתדלת לשמור על הכללים, אבל יש פה מיעוט שעושה מה שהוא רוצה, והאנשים האלה לא מפנימים שהם מסכנים חיי אדם".

"ריבונו של עולם! אם אדם עושה משהו, פעולה שמסכנת ציבור, זו אחריות של הציבור להוקיע אותו. מה קורה לנו? למה אנחנו שותקים? איפה האחריות הציבורית שלנו? איך יכול להיות שאנשים עומדים ליד אנשים אחרים ללא מסכה וכולם שותקים? 'הוכח תוכיח את עמיתך'!".

את דבריה מסיימת ד"ר שני בוקובזה בתוכחה גלויה, שניכר שבאה מאהבה: "אנשים לא מבינים שהם מסתכנים בעצמם כשהם ללא מסכות. זה פשוט כואב. עזבו את העייפות, התשישות וההתמודדות שלנו כצוותים רפואיים. זה לא רלוונטי. אבל בשבילכם. בשבילכם! יש חיים לשמור עליהם, ואנחנו מצווים לשמור על החיים. זו לא בחירה, פריבילגיה או החמרה. זה פשוט החובה שעל כולנו".

יצוין, כי דבריה של הרופאה נאמרו בשיחה פרטית, שניהל עם חברתה, ולא כמסר שתוכנן מראש להפצה לכלל הציבור. אך כמובן אושרו, לאחר מעשה, לפרסום ב'כיכר השבת'.

האזינו לשיחה המטלטלת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר