תיעוד מדהים מ'הבוכרים'

'כאילו אין קורונה'; המונים חוגגים 'הקפות שניות' - בצפיפות

השעה: 00:30 • המקום: שכונות הבוכרים ובית ישראל בי-ם • עשרות בריקוד נלהב וצמוד, ללא מסכות, במספר מעגלים, ומסביבם מאות סקרנים העומדים בצפיפות • קורונה? "בית משוגעים" • צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
החגיגה בשכונת הבוכרים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מי שנקלע הלילה (ראשון) למעלה שכונת בית ישראל בירושלים, בחלק המצטלב עם שכונת הבוכרים, לא היה יכול לשער כי מגפת הקורונה עדיין כאן: מאות בני אדם השתתפו ב'הקפות שניות' במקום, תוך הפרת הכללים ואי שמירה על ההנחיות.

ב-00:30 לערך, שעת צילום התיעוד המובא בידיעה זו, השמחה סמוך לבית הכנסת המיתולוגי 'שושנים לדוד' הרקיעה שחקים, כאשר בחורי חמד, אברכים ותושבי המקום נטלו חלק בשמחת התורה.

ברחבה שברחוב הרב זוננפלד נוצרו מעגלים מעגלים של רוקדים, האוחזים ידיים זה בזה, כשברקע מתנגנים בעוצמה הפיוטים המסורתיים, המושרים בערב זה.

החגיגה בשכונת בית ישראל

בצדדי הסמטה הצרה התקבצו מאות סקרנים, כשהמכנה המשותף להם ולצעירים המפזזים די בולט: כמעט אף אחד לא עטה מסכה לפניו, ואצל המעט שכן היא לא כיסתה כראוי את הפה והאף.

עד ראיה, אדם שחלף באזור ויצא נדהם מהמראה, מתאר בשיחה ל'כיכר השבת': "ההקפות השניות פה ברחוב נערכות בצפיפות. ואין לאנשים מסכות, אין כלום...".

"כאילו אין קורונה, אין שום דבר, הפקרות!", הוא ממשיך בזעזוע, ועל הדרך מנפץ מיתוס נפוץ: "זה גם אשכנזים וגם ספרדים. אין הבדל. בית משוגעים אחד גדול מה שקורה כאן".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר