השבוע - השלב הראשון

היום: דיון מקדים על מתווה היציאה מהסגר

ראש הממשלה ייכנס היום דיון במתווה היציאה מהסגר; מסתמן כי כבר בתוך שבוע יחל השלב הראשון. למרבה הצער, הערים החרדיות ככל הנראה מחוץ לתמונה בשל היותן אדומות (בארץ)

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

לאחר יותר משבועיים של סגר: ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום אחר הצהריים (ראשון), דיון מקדים בנושא מתווה ההקלות שיובא לאישור קבינט הקורונה ביום שלישי הקרוב. עדיין לא ברור לחלוטין מתי תחזור מערכת החינוך לפעולה ובאיזה גילאים והנושא יעלה לדיון.

בדיון המקדים ישתתפו ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר המדע יזהר שי ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

המתווה המסתמן בשלב זה, ב-18 באוקטובר, יום ראשון הבא, אם יתקיימו התנאים שייקבעו - ייפתחו גני הילדים (גילאי 0-6) ומקומות עבודה ללא קבלת קהל ישובו לפעול. בשלב השני, ב-1 בנובמבר, אמורה להיפתח מערכת החינוך לכיתות א'-ד'; בשלב השלישי, ב-15 בנובמבר, ייפתחו בתי הכנסת והצימרים ותותר קבלת קהל במקומות העבודה.

כרגע המאבק הוא על פרק הזמן בין כל שלב לשלב. על-פי המתווה המתגבש, יחלפו לפחות שבועיים בין שלב לשלב, אך אם לא יירדו נתוני התחלואה למספר שייקבע - יהיה צורך לדחות את המעברים. במשרד הבריאות מציעים יציאה מדורגת ואיטית, כלקח מהיציאה המהירה בסגר הראשון וניסיון למנוע סגר שלישי.

כמו כן, מתגבשת הסכמה שלפיה גם כשיחלו ההקלות - יימשך הסגר ב-10-15 יישובים שמוגדרים "אדומים", ביניהם גם הערים החרדיות שמצב התחלואה בהן גרוע. לפי המתווה, תוך חודשיים תופעל תוכנית הרמזור באופן דיפרנציאלי ומערכת החינוך בערים "אדומות" לא תפעל.

שרי כחול לבן והשר כץ מבקשים הקלות מיידיות, אך נתניהו מבקש לדחות אותן ל-18 באוקטובר. במשרד הבריאות מתנגדים לקביעת תאריך ספציפי ומציעים לקבוע כתנאי ליציאה להקלות את הפרמטרים הבאים: 2,000 חולים חדשים ביום ומקדם הדבקה (Rׂ) נמוך מ-0.8 או שווה לו כשמשרד הבריאות מעריכים כי נתונים אלו יהיו כבר בעוד שבוע. לעומת זאת, במשרד האוצר, סבורים כי המתווה של משרד הבריאות איטי וארוך מדי ולוחצים לקצר אותו ולאחד חלק משלביו. מתנגדיו של השר ישראל כץ טוענים כי מה שעומד מאחורי הלחץ בנושא זה הוא פוליטי מתוך ניסיון לחזק את מעמדו בציבוריות הישראליות כהכנה ליום שאחר נתניהו.

שר המדע שי ובכירים באוצר סבורים כי התנאי שמציב משרד הבריאות יביא לדחייה בהקלות עד סוף אוקטובר - וייתכן שאף לתחילת נובמבר. בשל כך, הם מתעקשים על כך שהשלב הראשון יחל מיידית או לכל המאוחר, כפי שצוין - ב-18 באוקטובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר