תיאור מזעזע

חברה קדישא: 'מרוב גופות, דלתות חדר הקירור לא נסגרות'

אנשי החברה קדישא שמטפלים בהלוויות נפטרי ה'קורונה' טוענים כי כמות הנפטרים לא נראתה מזה כמאה שנה. "דבר כזה - לא היה", הם אומרים ומספרים כי 250 חולים נפטרו רק מראש השנה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הלוויית קורונה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מגיפת הקורונה גובה מידי יום קרבנות רבים, לפעמים עשרות נפטרים וב'חברה קדישא' מספרים כי מדובר בעומס כבד במיוחד כמותו הם אינם זוכרים. "במוצאי ראש השנה - עבדנו רק קורבנות הקורונה", אמר הקברן הרב צבחי חרש ל'חדשות 13', והוסיף: "דבר כזה עוד לא היה שחדרי הקירור לא ייסגרו מרוב גופות נפטרי הקורונה. מאה שנים לא היה כזה דבר".

על פי אנשי החברה קדישא, בשבועיים האחרונים הם טיפלו ביותר מ-250 הלוויות של קרבנות הקורונה, כשבהלוויות רבות הם התקשו למצוא מניין כדי לתת כבוד אחרון לנפטר בשל פחד של אנשים להגיע להלוויות.

"אנו לא מבינים מה עובר על מי שחי בחוץ ומתעקש להתנהל כאילו המגפה הזאת היא אירוע רחוק", הם אומרים, כשהם מטפלים בהלוויות במיגון כבד מחשש להידבקות בנגיף הקטלני.

"המנכ"ל שלנו קורא לזה 'הקומנדו של 'חברה קדישא', החבר'ה שבאמת מבינים את גודל השעה ואת הזכות שיש לנו לעשות את הכבוד לנפטרים האלה שגם ככה נפטרו בצורה כזו שאף אחד לא היה לידם", סיפר הקברן הרב יעקב קורץ בראיון במהלכו תועדה הלוויה בה הגיע רק הבן כדי לקבור את אביו ואנשי החברא קדישא כמו גם צוות הצילום הצטרפו למניין.

עבור הקברנים, את משמעות האירוע ניתן להבין בפשטות דרך המשוואה הבאה - "כמה שיותר בלגן בחוץ, ככה יותר עבודה בפנים", אמר הרב קורץ והוסיף: "ככל שעובר הזמן, אתה מבין שאנחנו מנהלים כאן מלחמה על הקיום שלנו. כולי תפילה שאנשים יישמעו להוראות ונשמור אחד על השני. אנחנו עם אחד ואנחנו צריכים לדעת ללמוד להסתדר אחד עם השני", אומר הרב קורץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר