חתונות - בשלב ה-8

ד"ר אלרעי: הלימודים לא ייפתחו בראשון הקרוב

בתדרוך שמסרה הערב לכלי התקשורת, הסבירה ראש מערך הבריאות, ומנתה 9 שלבים ליציאה ליציאה מהסגר; גנים לא ייפתחו שבוע הבא וחתונות רק בשלב השמיני • צפו (חדשות)

ד"ר שרון אלרעיי פרייס (צילום: משרד הבריאות ולע"מ)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעיי פרייס, מסרה הערב (ראשון) תדרוך מיוחד לכלי התקשורת, הסבירה על מצב החולים, ונתנה את ההנחיות לגבי ההקלות מהיציאה מהסגר.

בדבריה אמרה: "כי ישנם סימנים ראשונים של שליטה במגיפה, ואנחנו בנינו מתווה שימנע בפועל את הסגר הבא''.

יחד עם זאת, היא ציינה, כי "הנתונים מהיום נראים מאוד מאוד מעודדים, מתחת לאלף מאומתים, אבל צריך לשים לב שזה בדיקות של סוף השבוע, ולכן אנחנו מאוד זהירים".

''אנחנו יודעים שיש ירידה בתחלואה. מקווים שעם השליטה שלנו בתחלואה ובחולים הקשים גם הנתונים האלה יתחילו לרדת למספרים יותר נמוכים".

לגבי היציאה מהסגר, הציגה אלרעיי את תוכנית משרד הבריאות ואמרה: "נמתין לפחות שבועיים בין שלב לשלב – לא נחזור על הטעות של הפעם הקודמת".

"בהתחלה ייפתחו מרחבים חיצוניים, לאחר מכן מקומות עבודה ללא קבלת קהל. מגבלת 1,000 המטרים תוסר בשלב הראשון. והתחבורה תפעל באופן מלא אך ב-50% מהתפוסה. הלימודים לא צפויים להתחדש ביום ראשון הקרוב".

התכנית של אלרעי, תכלול כאמור, 9 שלבים: השלב הראשון, מקומות עבודה - ייפתחו - ללא קבלת קהל; יתאפשר איסוף עצמי (טייק אווי) ממסעדות וכן יתאפשר בילוי בשמורות טבע וחופים.

ההגבלה על טווח היציאה מהבית - תוסר, ויהיה ניתן לצאת.

השלב השני - יינתנו שירותי רפואה משלימה או שירותים לא רפואיים לצד קיום לימודים פנים אל פנים בכיתות א'-ד.

השלב השלישי - בתי העסק והמסחר - ייפתחו, תתאפשר קבלת קהל במקומות עבודה, הציבור יוכל לנפוש - בצימרים.

השלבים הבאים - תתאפשר פתיחת מקומות שבהם מתקיימת התקהלות כגון מסעדות, בתי קפה וחדרי כושר.

לגבי חתונות, הסבירה: "חתונות יתאפשר כשיותרו התקהלויות גדולות, זה יהיה בשלב השמיני, ברגע שנפתח את מגבלת התנועה, זה מאפשר במגבלת הצבע האדום 10 בפנים ו-20 בחוץ, אך לא מעבר לזה".

לסיום, היא אמרה: "אין פה צהלות שמחה. זו אנחת רווחה. רוב הציבור מקיים את ההנחיות עם כל הקושי שבדבר. זו אנחת רווחה שאנחנו בכיוון הנכון. מקווה שתהיה שמחה בלב כשנגיע לשלב הראשון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר