לקראת הקבינט • צפו

גנץ התייעץ וסבור: לא לצאת בפזיזות מהסגר

שר הביטחון בני גנץ, ערך היום סדרת התייעצויות והחליט, "הפעם, אסור לצאת בפזיזות מהסגר. אפשר בימים הקרובים, לתת מענה מוגבל במקומות שאין סכנת תחלואה" • צפו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בני גנץ, היום (צילום: באדיבות המצלם)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, סיים בשעה האחרונה (ראשון), סדרת התייעצות בנושא הקורונה, והוא סבור כי יש לצאת באיטיות מהסגר, זאת לקראת ישיבת הקבינט.

לדבריו: "אנחנו מסיימים עכשיו דיון ארוך לקראת ישיבת קבינט הקורונה שאמורה להתקיים ביום שלישי שעסק בכל הקשור למדיניות היציאה מהסגר".

"הירידה שאנחנו רואים בתחלואה וטוב שכך, נקנתה במחיר כבד של מאות אלפים שאיבדו את פרנסתם, עסקים שנמצאים על סף סגירה, מאות אלפי ילדים שלא זוכים לחינוך ראוי והרבה מאוד חולים".

"הפעם", הוסיף גנץ, "אסור לנו לצאת בפזיזות מהסגר אבל אפשר בימים הקרובים, לתת מענה מוגבל במקומות שבהם אין סכנת תחלואה. מענה לעסקים שאינם מקבלים קהל, מענה להורים, ובסך הכל זה יוכל לקדם את המשק כולו, להציל מיליארדים רבים ללא הגדלה של סכנה בריאותית".

עוד הוסיף ואמר גנץ: ל"כן, הודעתי בדיון, שכחול לבן כולה תעמוד על כך שעסקים שאינם מקבלים קהל יוכלו לחזור ולעבוד עוד השבוע בתוך המגבלות של התו הסגול ואין שום סיבה להמשיך ולהשאיר אותם סגורים. לצד זאת, נתחיל להיערך לפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך בעוד מספר ימים תוך ביצוע בדיקות רחבות".

"כבר כיום ברור שאין כל סיבה להשאיר את מצב החירום המיוחד אליו נכנסנו לכן לא נאפשר את הארכתו ביום רביעי, כל זאת בתנאי שמגמות התחלואה תמשכנה לרדת נעשה את כל הצעדים האלה באחריות, תוך שמירת עמדות המומחים וחשוב מכל, באופן דיפרנציאלי, מדורג ומבוקר שלא יביא להתפרצות מחודשת של המחלה".

לסיום, הוא הוסיף, "אני מבקש מכם לשתף פעולה עם ההוראות, להקפיד על ריחוק, מסיכות והיגיינה, כי רק בשיתוף פעולה שכזה נוכל להמשיך ולהוריד את התחלואה כלפי מטה, ולהמשיך ולפתוח את המשק ככל שנדרש."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר