המייל חשף

דיווח: הפרקליטות ידעה על השתקה בתיקי נתניהו - ושתקה

לפני כחודש פורסם תחקיר מטלטל על התנהלות ראשי אכיפת החוק בנוגע לתיקי נתניהו. בפרקליטות הכחישו את התחקיר, אך היום מסתבר, כי הם ידעו ובחרו להכחיש זאת (אקטואליה)

נתניהו ומוזס (צילום: יונתן זינדל ורוני שוצר, פלאש 90)

על פי הדיווח של עמית סגל הערב (ראשון), ככל הנראה בפרקליטות ידעו על הניסיון לדווח על תרגילי החקירה הפליליים, שנעשו בחקירתו של מקורוב של נתניהו - ניר חפץ בכדי להפוך אותו לעד מדינה – והסתירו את הדברים מפרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ' שמואשמים בתיק 4,000.

בחודש שעבר פורסם תחקיר מטלטל על טיוח של מח"ש, בנוגע לאחד מתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח אז, ראש המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר מנחם, סיכלה את חקירת התרגיל שנעשה בזמן אמת, עורכי הדין של הנאשמים בתיק 4000 בו חפץ הוא עד המדינה, דרשו לקבל את החומר הרלוונטי.

התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי, חשבה כי אכן מדובר בדבר שאינו נכון, אך ליתר ביטחון ביקשה מבר מנחם לקבל את החומר בעניין באופן דחוף, בכדי להשיב לפרקליטים של הנאשמים בתיק 4,000.

בר מנחם כיתבה בהודעת המייל את סגן ראש מח"ש, שהטיל פצצה, וכך הוא אמר: "אכן, בזמן אמת היה גורם משטרתי שמטפל בתיקי ראש הממשלה ורצה למסור מידע רגיש לגבי ההתנהלות".

"מסתבר כי בשעת גיבוש התגובה לפרסום של עמית סגל, נערכה שיחת ועידה עם דוברות הפרקליטות בה הובהר באופן ברור כי האירוע קרה. בסופו של דבר הבנתי שהכתבה פורסמה והפרקליטות הכחישה באופן גורף את העניין".

לדברי עמית סגל, מרגע שהתברר הדבר כי האירוע אכן קרה, למרות שהתגובה התבקשה בדחיפות בכדי לעדכן את ההגנה, המידע לא הגיע אל פרקליטי נתניהו ואלוביץ' – עד הפרסום הערב.

מהפרקליטות נמסר: "רק לאחר הפרסום בעניין, בחלוף מספר שנים, העלו גורמים שונים במח"ש מטעמים השמורים עימם, להעלות טענות בעניין זה. בעקבות זאת נערך בירור, בהובלת המשנה לפרקליט המדינה במטרה לבחון את העניין לגופו ולהשיב לפניית הסניגורים בנושא".

"בירור זה העלה, בין היתר, כי אותם גורמים במח"ש לא ערכו כל תיעוד לפנייה הנטענת, והם אף שללו שהיא נקשרה למר חפץ. תוצאות הבירור יפורטו במסגרת המענה לבקשת הסניגורים לעיון, ואשר לאחר עיון בה הוחלט בפרקליטות מיסוי וכלכלה להשיב לכלל הטענות במרוכז. אין בכוונתנו לנהל את המשפט בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר