לא חיכו לגנץ

ליצמן חוזר למשרד השיכון - יכהן כסגן השר

על פי הסיכומים שהגיעו היום, ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת ליצמן, האחרון יחזור למשרד השיכון בתפקיד סגן שר - עם סמכויות מלאות ומעליו ישמש כשר - יצחק כהן מש"ס (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: Olivier FitoussiFlash90)

דיל שנרקם הערב (ראשון) בין ש"ס, יהדות התורה וראש הממשלה נתניהו, יחזיר את חבר הכנסת יעקב ליצמן לתפקיד ביצועי - והוא יכהן כסגן השר עם סמכויות מלאות במשרד השיכון.

על פי הסיכום שהושג, יצחק כהן מש"ס ימונה לשר בשני משרדים - משרד האוצר והשיכון, וליצמן יכהן כסגן השר מלא מלא במשרד השיכון.

יצוין, כי מכיוון שגוש הימין מילא את המכסה שלו לסגני השרים - כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני עם כחול לבן, ליצמן פנה תחילה אל גנץ, בכדי שיאשר לו להתמנות על חשבון המכסה שלו, אך גנץ לא החזיר לו תשובה.

בעקבות כך, החליט בקואליציה, לעשות מסלול עוקף גנץ, כך שליצמן יכהן כסגן שר במקומו של איציק כהן - שמונה כאמור לשר השיכון, ובכך יצאו כל הצדדים מרוצים.

כזכור, לאחר התפטרותו של יעקב ליצמן, נציג גור אף הוא, מתפקידו כשר השיכון, לפני כחודש, הוא חזר לכהן כחבר כנסת, ופתח בכך מחדש את הדיון על חוסר השוויוניות בין דגל התורה לאגודת ישראל מאחר וברוכי, שהוצב במקום העשירי ברשימה המשותפת, נפלט החוצה משום שכהונתו הייתה על בסיס החוק הנורבגי.

מיד לאחר התפטרותו הבטיח ליצמן לדגל התורה כי הם לא "יסבלו" מההחלטתו העצמאית להתפטר, וכי אליהו חסיד יתפטר גם הוא בעקבותיו - על מנת שברוכי יחזור להיות חבר כנסת.

אלא שהבטחות מפורשות לחוד ומציאות לחוד. אליהו חסיד גילה עצמאות וסירב בתחילה להתפטר, כך שברוכי הליטאי נפלט מהכנסת בערב ראש השנה.

באגודת ישראל הבטיחו לדגל התורה כי עד יום הכיפורים תתקבל החלטה באשר למקומו של חסיד בכנסת, וביממה האחרונה הוחלט כאמור, בהוראה ישירה של האדמו"ר מגור, כי ח"כ חסיד יתפטר מתפקידו לטובת ברוכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר