דעה בדקה

קורונה, חרדים וצביעות התקשורת הישראלית // ישי כהן

את הגישה של התקשורת להפרת ההנחיות בציבור הכללי מול הפרת ההנחיות בציבור החרדי, קשה להסתיר. כשמדובר בעסקים, התקשורת תחבק אך כשמדובר בתפילה התקשורת תתקוף (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמונה: צילומסך חדשות 12 (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

דמיינו את אריה דרעי ויעקב ליצמן מתבטאים: "אנו מברכים על ההחלטה לפתוח בתי כנסת בניגוד להנחיות", זו הייתה הכותרת הראשית בכל העיתונים והמהדורות, עם גל של הסתה כנגד המגזר החרדי כולו.

אבל כשמדובר באיווט ליברמן ובעסקים, הכל נראה אחרת. ולא זה לא רק בגלל שמדובר באיווט אלא בגלל שמדובר בעסקים מול תפילה ולימוד התורה.

את הגישה של התקשורת הכללית להפרת ההנחיות בציבור הכללי מול הפרת ההנחיות בציבור החרדי, קשה להסתיר. כשמדובר בעסקים, התקשורת תחבק ותגבה את ההפרה, אך כשמדובר בלימוד תורה או תפילה לבורא עולם, התקשורת תגיב במתקפה. והנה לכם אחד הגורמים המרכזיים המספקים את ה'בשר' למכחישי הקורונה במגזר, אלו הטוענים כי מדובר במלחמת דת ולא במלחמה בריאותית.

ועדיין; צריך לחדד, כולנו חייבים לשמור על ההנחיות, אחרת התחלואה במגזר תמשיך לזנק, ונמצא את עצמנו בעוד כשבוע עם סגר רק על האזורים האודמים ולצערנו, רוב הערים החרדיות, אדומות. וכמו שאמר אריה דרעי: את התחלואה במגזר, לא התקשורת הביאה.

ועוד נקודה לסיום: אינני מתיימר לקבוע לכל אחד כיצד לנהוג עם נגיף הקורונה, לכל קהילה יש את מנהיגיה הרוחניים. אך כן יש לי ביקורת על פרסום התיעודים מהאירועים ההמוניים. בשביל מה זה נועד? ייתכן שאנחנו במו ידינו מספקים את הכותרות המסיתות נגד המגזר כולו?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר