"השתלחות פרועה"

אוחנה על נאום אייכלר: "הזוי; היה עדיף שיקרא לציבור להישמר"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה יוצא להגנתם של שוטרי משטרת ישראל, בעקבות נאומו של ח"כ אייכלר בו שיבח את מפרי ההנחיות והציג תמונות של נפגעי אלימות שוטרים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אוחנה ואייכלר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה תוקף היום (שלישי) את ח"כ ישראל אייכלר שביקר את המשטרה במילים קשות בעת נאום שנשא במליאת הכנסת, ומגדיר את דבריו כ"השתלחות פרועה והזויה".

כזכור, נציג חסידות בעלזא בכנסת ישראל אמר בין היתר: "המדינה, לצערנו הרב, הולכת ומתרחקת יותר ויותר מהגדרתה כמדינה יהודית. ככל שחולפים השנים, הזיקה היהודית רופפת עד כדי שכחת שבת, איבה לתורה ותיעוב לקדשי ישראל".

"היהודים שכן נשארו נאמנים לה' אלוקי ישראל, למצוותיו, לתפילה בבית הכנסת ולשמיעת שופר כדת וכדין, קיבלו החלטה ברורה: להמשיך את החיים היהודיים - תוך כדי הסגר שנגזר דווקא בימים הנוראים", שיבח הח"כ את מפרי ההנחיות.

את הממשלה והמשטרה הוא כאמור תקף: "מי שצריכים להתבייש, אלו אותם שליחי השלטון והממשלה, שיצאו במהלך החג לפוגרום אכזרי שלא זכור כמותו. ברשעות וברוע לב, היכו ילדים קטנים, השתוללו בחמת זעם וגרמו להתקהלות והפצת הנגיף הרבה יותר מכל קבוצה אחרת באוכלוסייה".

היום מגיב לו ח"כ אמיר אוחנה, מי שבתוקף תפקידו כשר לבט"פ אחראי על המשטרה, וכתב: "אם לא די היה לשוטרות ושוטרי משטרת ישראל במה שהם חוטפים ברחוב, בזמן שאנשי הארגון נופלים מהרגליים במאבק בהתפשטות הנגיף, בזמן שהם מסכנים את עצמם ואת בני משפחותיהם בהדבקות כשהם באים במגע עם חולים מאומתים ועם חייבי בידוד, בהפגנות, בתפילות, בחתונות ובהתקהלויות למיניהן, בזמן שהם שומעים קריאות כמו 'נאצים', 'רוצחים במדים' וכיוצא בזה נאצות וגידופים - אתמול הם נאלצו לחטוף גם בכנסת".

נאומו הקשה של אייכלר (צילום: ערוץ כנסת)

"במקום לפנות לציבור, לבקש ממנו להשמר על נפשותיו ולהשמע לכללים מצילי החיים, בחר חבר הכנסת אייכלר להתיישר עם הטון של מיעוט קטן וקיצוני ולדבר על 'קלגסים' שיצאו ל'פוגרום' בשליחות השלטון".

השר הזכיר, כי "השוטרות והשוטרים פועלים להציל חיים! תקופת הקורונה היא קשה וכואבת מאוד במקומות רבים בעולם, גם בישראל. הם, האמונים בתקופה זו לא רק על שלומו וביטחונו של הציבור, אלא גם על בריאותו, חווים קושי כפול: גם כאזרחים, וגם כמי שאמורים לאכוף את חוקי הקורונה כלפי האזרחים - משימה מאוד לא פופולארית בהתחשב בכך שחלקים בציבור עדיין לא הפנימו את גודל איום הקורונה".

"מתוך עשרות אלפי מפגשים יום יום בין שוטר לאזרח, שעוברות בשלום וברוגע כשהשוטר עושה את עבודתו - עם או בלי דו"ח - מה מגיע לתקשורת (אגב, הממוסדת והלא ממוסדת כאחד)? אותם אירועים בהם שוטרים הפעילו כח".

אוחנה המשיך וסנגר על אנשיו: "שוטרים אכן מפעילים כח בעת הצורך: למשל, כשלאחר הוראת פיזור והכרזה על התקהלות כבלתי חוקית הציבור ממשיך להפר את החוק ואיננו מתפזר, המשטרה מפעילה כח; כששוטר מבקש מאדם להזדהות (בעת הזאת לדרישה להזדהות יש משקל רב בצמצום התחלואה: השוטר צריך לבדוק אם האדם שלפניו איננו חולה מאומת או חב בידוד) והוא מסרב להזדהות, או להתלוות אליו לצורך זיהוי - המשטרה מפעילה כח".

"ויש - בשולי השוליים (שוב: פרומיל של המפגשים בין שוטר לאזרח) - גם מקרים של הפעלת כח לא סביר שאינו בהתאם לפקודות וערכי המשטרה, שמטופלים משמעתית על ידי המפקדים ובמקרים המתאימים אף נפתחת חקירה פלילית".

השר לבט"פ הוסיף: "כידוע לכם, אני הראשון לחשוב שיש מקום לשפר את התהליכים הללו, ולראיה הקמתי את ועדת הבדיקה הממשלתית בעניין המחלקה לחקירות שוטרים. עדיין, המקרים כאלה הם יוצאי הדופן, לא האופייני".

"מהו האופייני? שוטרות ושוטרים הפועלים תוך חירוף נפש כדי לאכוף את החוק והסדר שנקבעו על ידי הממשלה והכנסת (לא על ידי השוטרים!), וזאת כדי לנצח במלחמה העולמית הקשה שגבתה עד כה למעלה ממיליון קורבנות בנפש, ובישראל למעלה מאלפיים, ועוד מי יודע כמה מומים שיוותרו עם ה'מחלימים' עוד שנים ארוכות, המלחמה בנגיף הקורונה".

ולסיום, כותב השר לביטחון פנים אמיר אוחנה: "בשמי, ואני בטוח שבשם רוב אזרחי ישראל, אני אומר לשוטרות ולשוטרים היום: תודה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר