הצצה לחב"ד

איך לומדים ילדי השלוחים? 10 טיפים ללמידה מרחוק

חוי קסטל, מנהלת בתי הספר הוירטואליים בעברית לילדי השלוחים של חב"ד ברחבי העולם, מעניקה 10 טיפים והמלצות ללמידה מרחוק • באדיבות מגזין 'המקום' (אקטואליה)

חוי קסטל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

1. חשוב להבין שהלימוד הוירטואלי שונה מאוד מהלימוד בכיתה רגילה, גם למורה וגם לתלמיד. לוקח זמן להיערך ולהשתלב בלימוד הוירטואלי, יש לגלות סבלנות ואורך רוח.

2. דאגו להתאמן בפלטפורמה כך שתכירו את הצד הטכני היטב. זה יאפשר לכם להשקיע בלימוד האטרקטיבי וליצור עניין לתלמידים מבלי שתצטרכו להשקיע אנרגיה מרובה בלמידת הצד הטכני של הכיתה תוך כדי ניסיון למסור שיעור.

3. השיעור יתחיל בשעה המדויקת שנקבעה, לא משנה כמה תלמידים נוכחים בשיעור.

4. בימים הראשונים ללמידה כזו מומלץ לפתוח כל שיעור בסרטון הסבר לתלמידים איך להשתמש בפלטפורמה: איפה עליהם ללחוץ כדי לדבר, איך כותבים על הלוח, היכן מצביעים ומתי הם נראים במצלמה.

5. רק 15 דקות מתוך השיעור ילמדו בצורה פרונטלית, לאחר מכן תשתנה שיטת ההוראה ותהיה הפעלה כלשהי: לימוד בזוגות, יצירה, הצגה ועוד. חשוב לזכור כי פעילות בכיתה הוירטואלית אורכת זמן ארוך יותר מאשר בכיתה רגילה. התאימו את הזמן, לדוגמה: יצירת אוריגמי או פלסטלינה בכיתה רגילה תיארך זמן קצר יותר מאשר בכיתה וירטואלית.

6. התחילו את היום בסרטון אטרקטיבי שיתן תמריץ לילדים להגיע לשיעור מבעוד מועד. אמא לילדה סיפרה: "הבת שלי התקשתה לקום בבוקר להשתתף בשיעור. המורה גילתה שהיא אוהבת מאוד לרקוד, והחליטה שמי שמגיעה 5 דקות לפני תחילת השיעור, זוכה לשעת איכות - ריקוד יחד עם המורה עם מוזיקה כיפית. מאז, הילדה שלי לא מאחרת".

7. חובה להזמין את התלמידים המשתתפים בכיתה להתלבש בבגדים ראויים כפי שיוצאים מהבית, האווירה הכיתתית מאד מושפעת אם התלמידים לומדים בה עם פיג'מה.

8. אם יש הגבלה על כמות התלמידים הנראית במצלמה, דאגו מדי 15 דקות לבצע תחלופה של התלמידים הנראים במצלמה, כך שכל התלמידים ייראו לפחות חלק מהשיעור.

9. כדי לשמור על בריאות העיניים, כל 10 דקות אנו נדרשים להזיז את המבט ממסך המחשב למשך 10 שניות ולהסתכל על מקום אחר. דאגו להזכיר זאת לתלמידים בכל 10 דקות.

10. יש לכם יכולת להוסיף אפקטים מעניינים, גם חזותיים וגם שמיעתיים. השתמשו בהם, הם יוסיפו רבות לשיעור. לדוגמה: אם למדתם על קריעת ים סוף, הוסיפו תמונה של ים עם רעש של גלים סוערים ברקע ותגרמו לכל תלמיד להתעניין בשיעור.

פורסם במסגרת כתבה של אפרת פינקל בנושא לימוד מרחוק במגזין 'המקום'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר