הקבינט ידון

ההורים דרוכים: הגנים ייפתחו מיום ראשון?

אחרי ויכוח, ובעיכוב רציני, ידון היום קבינט הקורונה בנתונים על מנת לקבל הכרעה האם להתחיל בהקלות על המשק, כולל פתיחת הלימודים לגיל הרך החל מיום ראשון הקרוב (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

קבינט הקורונה ככל הנראה יתכנס היום (שלישי) לדיון בהקלות על הסגר, לאור נתוני התחלואה המלמדים על ירידה במרבית המדדים.

הדיון, אמור היה להתחיל בשעה 15:00 אך בסופו של דבר הודיעו על דחייה, בעקבות דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, לא לדון היום כלל בנושא.

מנגד, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, יחד עם שר האוצר ישראל כץ התנגדו לדחייה, ובתום התייעצות מקדימה הוחלט כי הקבינט יתכנס היום.

לפני ההחלטה, הבהיר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו כי "אם ישיבת הקבינט תידחה ליום חמישי - ברור שצריך להאריך במספר ימים את תקנות הסגר‎".

בני גנץ הבהיר כי "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס. חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות. הדיון באסטרטגיית היציאה לא סובל דחיה נוספת".

שר האוצר ישראל כץ הבהיר: "הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להניע את המשק. לפתוח מיידית את העסקים שאינם מקבלי קהל ולחדש את פעילות מוסדות הגיל הרך. פתיחתם אינה פוגעת בבריאות ומוסיפה רבות לכלכלה ולכן יש לפעול במיידית למהלך המשלים שיאפשר למשק לחזור לעבודה".

אחת ההחלטות הראשונות, נוגעות לפתיחת הלימודים לגיל הרך, בעיקר בגני הילדים, החל מיום ראשון הקרוב. בימים האחרונים, השמיעו בכירי משרד הבריאות עמדות מנוגדות בנושא.

במשרד החינוך ממתינים להחלטת משרד הבריאות בשאלה אם צריך לחלק את ילדי הגנים לקפסולות, ואם בכלל יחזרו הילדים לגנים.

לפי הדיווח בחדשות 12, אם יוחלט על חלוקה לקפסולות, ייתכן והחלוקה תהיה דיפרנציאלית על פי רמת התחלואה ביישוב או באזור המגורים. לפי מודל זה, גנים בשכונות ירוקות יפוצלו באמצעות מחיצות ואילו גנים בשכונות אדומות יחולקו בין שני מבנים.

בתוך כך, משרד החינוך מפרסם את התפלגות מספר החולים במוסדות החינוך על פי שלבי הגיל: גן, יסודי ועל יסודי נכון להיום (שלישי) ה- 13/10/20. הנתונים מצביעים, כי ברוב מכריע של מוסדות החינוך (גנים ובתי ספר) נמצאה תחלואה נמוכה כאשר ברובם לא נמצאה כלל תחלואה.

• גני הילדים: ברוב מכריע שלהם 94% (שהם 18,698 גנים) נמצא עם אפס חולים. לאחריו שיעור הולך ויורד של תחלואה.

• בתי הספר היסודיים: מחציתם כ- 53% ( 1,572 בתי ספר) נמצאו עם אפס חולים.

• בבתי הספר העל יסודיים: קרוב ל- 45% מבתי הספר הללו (968 בתי ספר) נמצאו עם אפס חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר