התחקיר חשף

בית החולים מלווה טיפול פרטי בחולי קורונה - בתשלום

מעבדה פרטית מציעה תמורת תשלום טיפול פרטי בבתים לחולי קורונה קשים, בליווי מעבדה של בית החולים איכילוב • במרכז הרפואי טוענים כי הדבר תואם את נהלי משרד הבריאות (בארץ)

מחלקת קורונה באיכילוב (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

בתי חולים שעובדים יחד עם מרפאות פרטיות מציעות טיפול אישי עם תרופות מיוחדות בעלות של עשרות אלפי שקלים לחולי קורונה במצב קשה - כך עולה מתחקיר של חדשות 12.

יולן כהן חשפה הערב (שלישי) בתכנית חיסכון כי המרכז הרפואי סאלוס, שמנוהל על ידי מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים איכילוב, מציע לחולים קשים לקבל טיפול צמוד בבית, באמצעות רופא וצוות אחיות תמורת תשלום גבוה.

נציגה במרפאה הסבירה: "רוב האוכלוסייה פה היא ברמה סוציו-אקונומית גבוהה, כי זו מרפאה פרטית. כל מי שהגיע לפה רוצה להימנע מלהגיע לבית חולים".

בין היתר סיפרה כי "יש תרופה שנקראת 'אקטמרה', שניתנת גם בבתי החולים, אבל אנחנו נותנים את זה גם בהיבט הפרטי: היא פשוט יקרה, כל מנה שלה עולה 8,000 שקלים; לא כולם מגיעים לזה".

ומי משתף איתם פעולה? "איכילוב נותן לי שירותים של מעבדה", סיפרה הנציגה. "אנחנו מתנהלים מול איכילוב בנפרד. עבור בדיקות שנערכו בבוקר – בצהריים כבר מתקבלות התשובות".

כך, בית החולים איכילוב, בית חולים ממשלתי שממומן מכספי ציבור, מלווה טיפול פרטני הניתן בתשלום גבוה לבעלי מעמד סוציו-אוקונומי המאפשר להם את התשלום.

מי שניהל את בית החולים, הוא פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שהגיב ליולן כהן כי מבחינתו מדובר בדבר תקין, שמבוצע על פי הנהלים.

מאיכילוב נמסר בתגובה לחדשות 12: "מרפאת סאלוס היא מרפאה פרטית שרוכשת כמו גופים רבים כמו קופות חולים ועוד שירותי מעבדה מבית החולים בהתאם לנוהלי משרד הבריאות ולפי תעריפי המשרד. הטענה על עדיפות משוללת כל יסוד".

תגובת מרפאת סאלוס: "סאלוס עוסקת ברפואה פרטית בעיקר בתחום הרפואה הפנימית בבית ובמרפאה. בדומה לחברות נוספות העוסקות בשירותי בריאות, מעניקה סאלוס טיפול ביתי, גם לחולי קורונה, שעפ"י שיקול דעת הרופאים יכולים להיות מטופלים בבית. לאחרונה מתרחבת בארץ ובעולם המגמה של פיתוח שירותי רפואה בבית המטופל, אשר תורמת בין היתר גם להורדת העומסים במערכת הבריאות הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר