"תחלואה גבוהה"

הקבינט אישר: הסגר יוארך עד יום ראשון בחצות

אחרי ויכוח סוער בין ראש הממשלה שביקש להאריך את הסגר עד ליום שני לראש הממשלה החליפי שביקש לסיימו ביום שישי, סוכם להאריך עד יום ראשון ולדון שוב ביום חמישי (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בתשרי תשפ"א | 13.10.20
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

קבינט הקורונה החליט הערב (שלישי) לאשר את הארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות הלילה, למעט שני שינויים קלים: מותר לחתן ולכלה, לרב שמסדר קידושין ולקרובי המשפחה, לצאת לחתונה מעבר ל-1000 מטרים - שתערך לפי שעה תחת הגבלות ההתקהלות, וכן קבוצות בספורט תחרותי יורשו לחזור לאימונים.

בהודעה מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי בישיבת קבינט הקורונה הציגו המומחים ופרויקטור הקורונה נתוני התחלואה להיום שעומדים על כ-3000 חולים מאומתים ביום. כמו כן, הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתכנית היציאה.

ראש המל"ל מאיר בן שבת הציג את היעדים והעקרונות המרכזיים לתכנון שלבי היציאה מהסגר, ולאחריו הציגה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי את מתווה משרד הבריאות ליציאה הדרגתית מהסגר. המומחים אמרו כי ההחלטה להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית מחייבת ירידת תחלואה וודאית ומתמשכת באופן מובהק. כדי להגיע לכך נדרשים ימים נוספים.

אי לכך, החליטו הממשלה וקבינט הקורונה:

1. להאריך את התקנות הנוכחיות עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות.

2. מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה', 15.10.20, ומחר יתקיים דיון ייעודי בנושא.

3. ביום חמישי יתקיים דיון שבו ייבחן מהלך מקדמי לתכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים, איסוף עצמי (טייק-אוואי).

4. לאחר שתאושר תכנית היציאה, יפורסמו היעדים, המדדים והשלבים השונים של התכנית, תוך פירוט התחומים שיפתחו בכל שלב ושלב.

5. התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם).

6. התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד האוצר נמסר כי קבינט הקורונה אישר הערב את הצעת ההחלטה של שר האוצר על הארכת הוראת השעה המגבילה את הפעילות במקומות העבודה עד ליום ה-18.10.20 במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.

התקנות שהוארכו קובעות כי עד ליום ה-18.10.20 תוגבל הפעילות במקומות העבודה לחלוטין למעט מקומות העבודה שהוחרגו במסגרתן.

ההחלטה התקבלה אחרי ויכוח סוער שנמשך 4 שעות, בין הגישה המחמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגישה המקלה של ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ.

נתניהו ביקש להאריך את הסגר עד ליום שני בעוד גנץ ביקש לבטל אותו ביום שישי. סוכם על יום ראשון. ביום חמישי, יתכנס שוב קבינט הקורונה לדון בנושא.

את הדיון סיכם נתניהו כי "אנחנו ברמת תחלואה גבוהה מאוד. נגענו כמעט בעשרת אלפים חולים ביום. יש עוד מרחק ירידה גדול לעשות. יש לחצים גדולים. יש מרחב החלטות שאנחנו צריכים לקבל בישיבה ביום חמישי. סיכמתי עם בני שנאריך את התקנות לעד יום ראשון בערב. אנו נעשה הכול בחבילה אחת - כולל התעופה. אין לנו הרבה זמן ואנחנו צריכים להביא את זה להצבעה עוד הלילה".

שר האוצר ישראל כץ טען בדיון: "מקומות העבודה יודעים לשמור על עצמם ולכן אני מציע שביום חמישי נקבל החלטה על פתיחת עסקים שלא מקבלים קהל ובכללם עסקים קטנים. אין אף אחד במדינה שחולק על כך שהעסקים הללו שיש להם תועלת למשק יכולים לפעול. זה לא חוף הים, זה לא בתי הכנסת, זה לא הפגנות וזה לא התקהלויות".

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו אמר: "אנחנו מנסים לאתר את הערים האדומות שרמת התחלואה שם עיקשת. כשניתן את השחרור הראשון, אותן ערים יקבלו עוד שבועיים של הגבלות תנועה. אם יש עיר עם שכונות ספציפיות אדומות (בירושלים, בבית שמש ובאשדוד), חובתנו להחריג את השאר. תהיה פה הפרדה של סגר לאומי מול אזור מוגבל".

הוא הוסיף, כי "שיעור התחלואה בערים עם התחלואה הגדולה הוא סביב 40% והוא לא קטן אלא דווקא גדל. כלומר, אלה אזורים יותר נוקשים מהירידה ביתר המדינה. אני מקווה שזה ישתנה אבל זה אלמנט חשוב. אנחנו רוצים ליצור נרטיב שאינו נרטיב של עונש או כליאה חס וחלילה. ישראל הייתה בסגר ארבעה שבועות ויש אזורים שצריכים עוד שבועיים. אנחנו רוצים לתת להם את זה כדי שיגיעו ליעדי תחלואה יותר טובים".

יצוין כי קבינט הקורונה נמנע מהכרעה על חידוש הלימודים בגיל הרך, על פתיחת העסקים הקטנים ועל איסוף עצמי ממסעדות. רק ביום חמישי ידונו על פתיחת גני הילדים ומעונות היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר