"אינני נסחט"

מנדלבליט מגיב לזוהר: "לא ארתע מאיומים"

בעקבות האיום שהשתמע מדבריו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, כי אם לא יתפטר ייחשפו הקלטות שיביכו אותו דוגמת זו שהתפרסמה אמש, אומר היועמ"ש כי אינו מפחד מכך (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
היועמ"ש מנדלבליט (תמונות: Miriam Alster/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיב לפני זמן קצר (רביעי) לאיום שהשתמע מדבריו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, כי אם לא יתפטר ייחשפו הקלטות שיביכו אותו דוגמת זו הדרמטית שהתפרסמה אמש.

"איומים למיניהם לא ירתיעו את היועמ"ש מלבצע מלאכתו", נכתב בהודעת משרד המשפטים, "והוא פעל לאורך כל תפקידו וימשיך לפעול ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין".

כזכור, זוהר אמר מוקדם יותר היום בראיון לגל"צ, כי "אם מנדלבליט לא יתפטר מיד וימחק את כתבי האישום נגד נתניהו, אני מבטיח שיהיו עוד הקלטות שייחשפו. יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט, שעוד לא פורסם. אני לא מאיים... אבל זה מה שיקרה".

דבריו אלו חוללו סערה גדולה, כאשר גם מטעמו של נתניהו נמסר, כי "הם נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. רה"מ לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר, והוא מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו". בעקבות כך הבהיר יו"ר הקואליציה: "הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי, ולא היתה לי שום כוונה לאיים על איש".

יו"ר הקואליציה זוהר, בראיון ל'כיכר השבת' (ארכיון)


כעת כאמור מגיב לכך מנדלבליט עצמו, בהודעה מטעם דוברות משרד המשפטים. תחילה הוא התייחס שוב לחשיפת ההקלטות על ידי עמית סגל וגיא פלג מ'חדשות 12', בהן הוא נשמע אומר כי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן "מחזיק אותי בגרון".

"הטענה כאילו היועמ"ש נסחט או הושפע בהחלטותיו כתובע הכללי של מדינת ישראל משיקולים זרים כאלה ואחרים - מופרכת ומגוחכת, וממילא החלטות אלה, שהתקבלו לאחר הליך מקצועי וסדור בהשתתפות גורמים רבים, עומדות כעת למבחן שיפוטי, שהוא המבחן הקובע".

כמו כן, "כפי שהובהר אמש, אין שום זיקה או קשר בין הדברים שנאמרו בכעס בשיחה סגורה בין חברים לפני שנים, בתקופה בה חש ד"ר מנדלבליט פגוע מן ההתנהלות כלפיו, לבין התיקים הנוגעים לרה"מ ואחרים".

"כל ניסיון להלך אימים באמצעות איום על חשיפת חומרים מכפישים וכיוצא באלה - נדון לכישלון", מגיב מנדלבליט לדבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר.

זאת ועוד: "מטבע הדברים, היועמ"ש לממשלה לא יהיה מעורב בטיפול בתלונה שהוגשה בגין התבטאותו של ח"כ זוהר. פניות שהתקבלו בעניין זה הועברו לטיפולה של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו״ד נורית ליטמן, אשר תבחן את הדברים עם אגף החקירות והמודיעין במשטרה כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר