האלימות בחתונה

הצביעו נגד חקירת האלימות המשטרתית - ו"מזדעזעים"

אבי הכלה מספר ל'כיכר השבת' על האלימות המשטרתית למרות שחגגו את החתונה בחלוקה לקפסולות • ח"כים, כולל כאלה שהצביעו נגד חקירה פרלמנטרית, מזדעזעים (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א')

במפלגות החרדיות מגנים את האלימות המשטרתית בפיזור החתונה הערב בגבעת זאב בירושלים. בין הח"כים המגנים: אלו שהצביעו היום (רביעי) בכנסת נגד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת האלימות המשטרתית נגד החרדים.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי הגיב: "אירוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים. אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים".

בהמשך מסר השר דרעי כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמרתי לו כי מדובר באירוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית ע"י גורם חיצוני. רה"מ הבטיח לבדוק את הארוע עוד הערב".

ח"כ יעקב ליצמן: "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית".

ליצמן פנה אל "השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום".

סגן השר מאיר פרוש: "התיעודים של אלימות השוטרים מהחתונה בגבעת זאב קשים ומזעזעים. אין הסבר או תירוץ שיכול להצדיק אלימות כזו. מדובר באלימות קשה ומיותרת נגד הציבור החרדי. שאלתי היום בכנסת את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בהמשך לאלימות המשטרה בסוכות, מי נתן את ההוראה להכניס כוחות רבים של המשטרה לריכוזים החרדים וליצור מהומה, אך עד לרגע זה לא קיבלתי תשובה".

ח"כ טסלר פנה במליאת הכנסת למפלגות שלא תמכו בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית: "איך תסתכלו בעיניים של הציבור שבחרו בכם לאחר שקיבלו מכות ואגרופים והתנהגו כלפיהם באלימות רבה ע"י שוטרים, מה תענו להם למה לא תמכתם בהצעה? אנחנו לא נוותר ונמשיך במאבק עד שיענקי רוזנברג, זיסי מרגליות וכל אחד מבנינו ובנותינו ידעו שהמשטרה אמונה על ביטחונם והגנתם ולא להיפך".

טסלר הוסיף, "בשעה זו שאני יושב כאן במליאה קיבלתי תמונות מחתונה שמתקיימת בירושלים, או יותר נכון כבר לא מתקיימת, היות ופוזרה באלימות רבה ע"י שוטרים. אין שום הצדקה בעולם שנראה מראות כאלו של חתן יוצא מחתונתו עם דם על הפנים".

סגן שר הפנים יואב בן צור: "אסור להפר הנחיות. נקודה! יש לאכוף את מפרי ההנחיות - כפי שנקבע בחוק. אבל מכאן ועד למראות המזעזעים שראינו הערב בגבעת זאב המרחק רב. על השוטרים להפעיל שיקול דעת ורגישות באכיפה מסוג זה. אין אף הצדקה לשלוח גדודי שוטרים ולהפעיל אלימות ברוטאלית שפוצעת את החוגגים עד זוב דם. משטרת ישראל חייבת להתאפס!".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בכנסת: "משטרה שמתנהגת בצורה כזאת קורעת את אמון העם, איזה צורה יש לזה להיות חזקים על חלשים. אני קורא לשר אוחנה, שב ותצפה בסרטונים יחד עם מפקד התחנה ותדיח את מי שנתן את ההנחיה".

יו"ר עדת חוקה ח"כ יעקב אשר על התיעוד הקשה בחתונה בגבעת זאב: "לא משנה מה הייתה ההפרה אם הייתה, שום דבר לא יכול להצדיק השתוללות פראית כזו בחתונה שזהו אירוע בעל רגישות גבוהה. המשטרה חייבת להבין זאת, ושר הבט"פ אמיר אוחנה ומפקדי המשטרה חייבים לצאת לציבור ולתת תשובות ברורות".

הרב אורי פולק, אבי הכלה שנפצע יחד עם בנו מאלימות השוטרים בחתונה בגבעת זאב אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "החתונה נערכה בקפסולות, כל המשתתפים עטו מסכות, היינו 20 איש בחצר הבית תחת כיפת השמיים ו-10 אנשים בתוך הבית, כולם הקפידו על ריחוק וכללי".

"השוטרים נכנסו כאילו אנחנו משפחת פשע, אישתי העירה לשוטרים שצילמו והם בתגובה נהגו באלימות קשה, אנחנו לא תקפנו את השוטרים בשום דרך, רק התנגדנו למעצר ברוטלי".

"השוטרים שברו על הראש של הבן שלי בקבוק זכוכית והוא נפצע בפניו, כרגע הוא עצור כשהוא מדמם ללא טיפול רפואי. אני נחתכתי ביד וכעת תופרים לי בבית רפואה את החתכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר