ראיון מיוחד ב'אולפן כיכר'

עמית סגל: "החרדים - לפני אסון; ההנהגה החרדית חלשה"

"אחת לכמה שנים יעלה מישהו ויכה בחרדים כדי להפיק רווח פוליטי", מעריך הפרשן הבכיר, עמית סגל, בראיון ב'אולפן כיכר', בו הוא כואב את חולשת ההנהגה החרדית מול מכחישי הקורונה • צפו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

הפרשן הבכיר של 'חדשות 12', עמית סגל, התארח באולפן 'כיכר השבת', לראיון מיוחד על הקלטות מנדלבליט, המשבר הפוליטי המאיים בבחירות והקרע שנוצר בין המגזר החרדי לציבור הישראלי בצל מגפת הקורונה. הראיון המלא, הערב (חמישי) בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

חצי שנה מאד קשה סביב הקורונה, גם לציבור החרדי. החרדים מרגישים שהתקשורת אויבת, מסיתה, הרשויות רודפות אותם, מאידך החילונים מרגישים שיש לא מעט חרדים שלא נשמעים להנחיות, והופכים אותם למפיצי המחלה, וראינו את הנאום של אייכלר והתגובה שלך שבכל קואליציה תקינה הוא היה מודח ונקרא לחקירה להפצת מחלה, זה פצע שניתן לריפוי?

"כן. קודם כל אני לא כזה זקן, אבל אני זוכר תקופות לא פחות קשות. לפני שנה בלבד התנהלה פה מערכת בחירות עם הסתה אלימה ופרועה כלפי הציבור החרדי שהגיעה לשיאה כשבני גנץ - האיש שמימיו לא אמר לדעתי מילה רעה על אף אחד - תמונתו התנוססה ברחבי תל אביב עם המילים ממשלת אחדות חילונית, דהיינו לא תקום פה ממשלה עם חרדי חס ושלום. זאת אומרת יש עליות ומורדות".

לדבריו: "אני חושב שכל עוד לא נפתרה הסוגיה היסודית, שכל עוד היא לא תיפתר, אז אחת לכמה שנים יעלה מישהו עם שם המשפחה לפיד, האבא, הבן, אולי ליברמן או מישהו אחר, ויכה בחרדים כדי להפיק רווח פוליטי. והסוגיה היא האם אנחנו נמצאים במדינת ישראל בתור אזרחים או בתור מין טרמפיסטים.

"רוב מכריע של הציבור החרדי ורוב מכריע באמת, לא בשביל הקלישאה - הש"סניקים, הליטאים, וחלק גדול מהחסידים, לדעתי לגמרי שם. אני חושב שאחת התמונות המרגשות ביותר הייתה כשראית את השר יעקב ליצמן עומד שנה אחרי שנה בטקס יום הזיכרון, כשאתה רואה באתרים החרדים סיפורים של הנופלים - גם דבר שלא היה עולה על הדעת לפני עשר שנים.

"ודווקא בגלל זה, ההתנהלות של אגפים מסוימים בציבור החרדי מאיימת להביא על החרדים אסון כבד ביותר. וזה נכון גם לגבי אותו פלג מכחיש קורונה, ולדעתי גם להנהגה החרדית שמתגלה במלוא חולשתה".

  • הריאיון המלא הערב ב-19:00 בתוכנית 'סוגרים שבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר