לאחר יומיים

רוב האסירים הביטחוניים הפסיקו שביתת רעב

שירות בתי הסוהר הודיע, כי 24 מתוך 32 האסירים הביטחוניים שהחלו לפני יומיים שביתת רעב, הודיעו היום כי יפסיקו את שביתת הרעב וישובו לאכול. השובתים יישארו בעונש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כלא עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

24 מתוך 32 אסירים ביטחוניים בכלא 'עופר' שפתחו בשביתת רעב כאות הזדהות עם מאהר אל אחרס, שובת רעב שהיה עצור מנהלי ומאושפז בבית חולים 'קפלן', ביקשו מפיקוד הכלא לחזור בהם מהצהרתם והם חזרו לאכול אך ימשיכו לשהות בבידוד בהתאם לעונש שהוטל עליהם עם הפרת המשמעת שביצעו.

בשב"ס הדגישו כברגע שהחלו האסירים בשביתת הרעב ובכך הפרו את המשמעת בכלא, הם נענשו מיידית והועברו לבידוד בתאים ריקים ללא שום ציוד.

"שב"ס פועל ויפעל באפס סבלנות כלפי כל הפרת משמעת ובכלל זה התרסה מכוונת כלפי החלטות וסמלי שלטון כפי שבאה לידי ביטוי בפעולה זו. כתמיד נגיב בנחישות ובמקצועיות אל מול שביתת הרעב גם בתקופה מורכבת זו של התמודדות עם נגיף קורונה", נמסר מדוברות השב"ס.

כזכור, שובת הרעב הראשון הוא מאהר אל-אחרס, פעיל הג'יהאד האסלאמי בגדה, בן 49, השובת רעב זה 78 ימים לאחר שהוצא כנגדו צו מעצר מינהלי. בצו נאמר כי לפי מידע מודיעיני חסוי, אל-אחרס הוא "פעיל ג'יהאד איסלאמי בולט, המעורב בפעילות ארגונית המסכנת את ביטחון האזור וכן מסית ומתבטא בקיצוניות".
אל-אחרס, שהכחיש את המיוחס לו, פתח בשביתת רעב הכוללת שתיית מים בלבד והוא מאושפז כעת לאחר שמצבו התדרדר. יצוין, כי המדינה הסכימה לשחרורו כדי שיפסיק את שביתת הרעב אך הוא סירב עד שיבוטל הצו כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר