מנדלבליט סגר את תיק המניות של נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט לקבל את עמדת המשטרה והפרקליטות לסגור את תיק המניות בו נחשד נתניהו כביכול היה בעל אינטרסים בעסקת הצוללות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי), על סגירה רשמית של תיק פרשת המניות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה של מנדלבליט הסתמכה על המלצת המשטרה והפרקליטות בנושא.

הפרשה נולדה בעקבות דיווח של מבקר המדינה הקודם יוסף שפירא שהעביר ליועץ המשפטי לממשלה לפני כשנתיים חשש לדיווח שקר של נתניהו לוועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה על היקף ושווי החזקותיו במניות ובכל הנוגע ליחסיו העסקיים עם בן דודו, נתן מיליקובסקי.

על פי החשד שעלה, נתניהו רכש בעת שהיה יו"ר האופוזיציה מניות מחברת "סי-דריפט" של מיליקובסקי שייצרה מוצר עבור ייצור הפלדה, ולאחר כשנה החברה נרכשה בידי חברת הענק 'גרפטק' שאחת מלקוחותיה הגדולות הייתה חברת טיסנקרופ יצרנית הצוללות שבתיק 3000. מה שאולי לימד על כך שנתניהו ידע על הקשר של בן דודו לטיסנקרופ

בנימוקיו שלא לפתוח חקירה פלילית נגד נתניהו בפרשת המניות, ציין מנדלבליט כי "גם אם היה ניתן, מבחינה מעשית, להעמיק בבדיקת נסיבות מתן טובת ההנאה המגולמת ברכישת הזכויות בשנת 2007, לפני כ-13 שנה, ובבדיקת היקפה של אותה טובת הנאה, דבר שכאמור לשיטת כל העוסקים בעניין יש בו קושי ממשי, הרי שעבירת העוון של מרמה והפרת אמונים, שהיא הרלוונטית לענייננו, כבר התיישנה מבחינת הדין הפלילי מספר שנים לפני המועד בו הובא הדבר לפתחה של מערכת אכיפת החוק".

"בנסיבות אלה, קיבלתי, כאמור, את המלצת משטרת ישראל ופרקליטות המדינה כי המסד הראייתי בנושא אינו מצדיק חקירה, וזאת גם בשים לב לטענה אודות מערכת היחסים הייחודית בין מיליקובסקי לנתניהו כמתואר, ולאור הזמן הרב שחלף המשפיע מאוד על האפשרות להגיע לחקר האמת, ובפרט לאור קיומה של התיישנות מהותית. אם לחדד לעניין ההתיישנות, קבלת טובת ההנאה אפשרית על ידי נתניהו ממיליקובסקי, הובאה לבחינת מערכת אכיפת החוק כאשר העבירה שהיא עשויה לגבש כבר התיישנה מספר שנים קודם לכן מבחינת הדין הפלילי", כתב מנדלבליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר