סגן ראש השב"כ לשעבר נפטר מנגיף קורונה

יצחק אילן ז"ל, מי שהיה בתפקידו האחרון סגן ראש השב"כ, נפטר בגיל 64 מנגיף הקורונה. לאילן היו בנוסף מחלות רקע רבות ולפני שנה עבר השתלת ריאה מוצלחת (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ויקיפדיה)

סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, הלך לעולמו הלילה לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 64. אילן עבר לפני כשנה השתלת ריאה מוצלחת ולפני כחודש נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים בילינסון שם הידרדר מצבו והוא היה מורדם ומונשם עד לפטירתו.

יצחק אילן שירת 31 שנים בשב"כ ושימש בין היתר כראש אגף החקירות בארגון, ראש תת-מרחב שומרון, ראש האגף הערבי וראש האגף לישראל ולזרים. הוא פרש מהשב"כ בשנת 2012 כשבתפקידו האחרון היה סגן ראש השב"כ.

אילן היה אחראי בין היתר על חיסולו של "המהנדס" המחבל יחיא עיאש, לצד פעולות רבות מאין ספור שלו לביטחון המדינה במהלך עשרות השנים ששירת בכוחות המודיעין שם כונה "הגרוזיני" בשל מוצאו הגיאורגי.

שב"כ הודיע הבוקר, כי הוא "מרכין ראשו עם לכתו בטרם עת של יצחק אילן ז"ל".

ראש השב"כ נדב ארגמן ספד: "יצחק אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של השירות. חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים - ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת. יצחק היה פטריוט ישראלי שאהב בכל ליבו את המדינה ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה. גם בימיו האחרונים, התמודד בגבורה ובנחישות שכל כך מאפיינת אותו, עם מחלתו עד אשר תש כוחו. אנו כואבים את לכתו בטרם עת, משתתפים בצער המשפחה ומבטיחים להנציח את זכרו בדברי הימים של שירות הביטחון הכללי. יהי זכרו ברוך".

יצחק אילן הוצב ברשימת כחול לבן לכנסת, אך לפני הבחירות האחרונות החליט יו"ר כחול לבן בני גנץ לשנות את מיקומו והוא נפלט מהרשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר