דיווח ראשון

גורמים במשרד הבריאות: ירידה דרמטית בתחלואה החרדית

המשך הסגר המתוכנן על הערים והשכונות החרדיות יבוטל? דיווח ראשוני על דיונים במשרד הבריאות בעקבות ירידה דרמטית במספר החולים בשכונות החרדיות. בינתיים הנושא עוד נבחן (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הסגר על רמות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הבדיקות של משרד הבריאות, ישנה ירידה דרמטית במספר החולים בערים החרדיות. זו הסיבה שבודקים במשרד הבריאות אפשרות לביטול הסגר המתוכנן להמשיך בערים החרדיות גם לאחר תחילת הסרתו בשארר המקומות.

על פי הדיווחים, מדובר בירידה משמעותית באחוזים, עוד דווח כי הירידה בערים חרדיות גבוהה מהירידה בערים חילוניות.

בשלב זה החרדים לא מעורבים בדיונים, ומדובר בדיונים מקצועיים של אנשי משרד הבריאות.

כזכור, אמש החליט קבינט הקורונה להותיר את הסגר על הערים ה'אדומות' ביניהן כל הערים החרדיות ורוב השכונות החרדיות בירושלים שכזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת', כי גמזו הודיע לעיריית ירושלים, שהחליט לשנות את ההגדרות של צבעי הרמזור, בכך שאחוזי התחלואה ישוקללו לפי ממוצע שבועי, מה שכאמור צבע את רוב השכונות החרדיות בירושלים ב'אדום'.

רשימת השכונות עליהן המליץ גמזו להטיל סגר נוסף, ונחשפה אתמול ב'כיכר השבת': רמת שלמה, רמת אשכול, רמות אלון, נווה אורות, רמות פולין, רמות א, רמות ב, רמות ג, גבעת שאול, רוממה עילית, מטרסדורף, קרית צאנז, קרית בעלזא, רוממה, מקור ברוך, סנהדריה, עזרת תורה, מחניים, תל ארזה, שיכון חב"ד, מעלות דפנה, גבעת המבתר, ארזי הבירה ושמואל הנביא.

ברגעים אלה מתנהל שימוע של העיר ירושלים מול משרד הבריאות על הסגר המסתמן בשבוע הבא. ראש העיר מציג עמדה נחרצת נגד הסגר ומביא נתונים ומומחים שתומכים בעמדתו.

בעירייה מקווים כי בעקבות עמדת ראש העיר והנתונים שמציג על ההצלחה במלחמה בבלימת התחלואה, משרד הבריאות יקל בצורה דרמטית את הסגר המסתמן. על פי הדיווחים, נשקלת אופציה לבטל אותו ברוב רחבי העיר.

כזכור, הרשימה עוררה את זעמם של החרדים שטענו כי מדובר בהתנהלות מפלה ומכוונת כנגדם, שאינה מסתמכת על אמות מידה מקצועיות וכי מדובר בסימון מטרה מראש. על פי גורמים חרדים, בקופות החולים מאשרים כי משרד הבריאות מנפח את הנתונים וכי מספר החולים בפועל בשכונות החרדיות נמוך בהרבה. כעת מקווים החרדים כי הסגר לא יוותר על מתכונתו וגם הערים והשכונות החרדיות יצטרפו לאסטרטגיית היציאה הכללית מהסגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר