הגנים ייפתחו

ממחר: אלו ההקלות בשלב הראשון ליציאה מסגר החגים

לאחר אישור הקבינט, החל ממחר יחלו מספר הקלות בסגר החגים, הגנים ייפתחו, תותר יציאה מהבית והכותל ייפתח לתפילות • הסגר יימשך על מספר ערים חרדיות וארבע שכונות חרדיות בי-ם (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סגר בירושלים (צילום: שאטרסטוק)

הממשלה והקבינט אישרו את תקנות משרד החירום לגבי היציאה הראשונה מהסגר בערים או בשכונות שאינן אדומות - התקנות החדשות ייכנסו לתוקף החל ממחר (ראשון) בבוקר.

ההחלטות החדשות יהיו בתוקף עד ליום 31.10.20. ושרי הקבינט החליטו כי אם בעקבות הפתיחה של השלב הראשון, התחלואה תחמיר ותעלה – הם ייעצרו את יישום תכנית היציאה ויחזירו את המגבלות.

לגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה כמו; בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ורכסים וארבע שכונות בירושלים בהן: רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ורוממה - וועדת השרים החליטה כי רק הגנים יפתחו בהן.

יצוין, כי באזורים המוגבלים, תתאפשר כניסה ויציאה לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה.

עוד יצוין כי גובשה על ידי פקע"ר תוכנית לסיוע אופרטיבי לרשויות שהוכרז בהן אזור מוגבל בכל הנוגע להגשת סיוע לחולים ולתושבים ופעולות סיוע להורדת התחלואה.

על פי ההחלטה, להלן השלב הראשון בתכנית היציאה:

• אפשרות לפתיחת מקומות עבודה ללא קהל.

• איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי).

• פתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 0-6.

• פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים.

• פתיחת הר הבית, רחבת הכותל המערבי, במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, בט"פ ומל"ל - לפי קפסולות.

• הסרת מגבלות יציאה מהבית.

• יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות.

• התקהלויות: במרחב פתוח – עד 20 איש; בחלל סגור – עד 10.

• יתאפשר קיום אימונים לספורטאים במשחקי כדור בליגות הגבוהות.

יתר ההגבלות נשארות כפי שהיו, מאז שהוכרז הסגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום דיון החלטת ועדת השרים לאזור מוגבל: "ההחלטה על הסגר הוכיחה את עצמה והביאה לירידה דרמטית בנתוני התחלואה בכל היישובים".

"עם זאת", הוסיף נתניהו "נותרו כמה יישובים ואזורים בודדים ברשימת הערים האדומות. אני מעריך מאוד את המאמץ שהתושבים עשו להורדת התחלואה ומקווה שבמאמץ נוסף נוכל להוציא גם את האזורים הללו מרשימת הערים האדומות בהקדם. זוהי המלצת גורמי הרפואה במשרד הבריאות וטוב שוועדת השרים לאזור מוגבל קיבלה המלצה זו פה אחד. נמשיך להיאבק בקורונה כולנו ביחד"

רוני גמזו ורוני נומה, מ'מגן ישראל', מציינים בסיפוק רב את השינוי המשמעותי שחל בערים האדומות ובמיוחד את התנהגות התושבים וראשי הערים הללו.

"לצד ההישגים בהורדת התחלואה, חשבנו שנכון לאפשר לערים האדומות לנצל את אפקטיביות הסגר כדי להביא לירידה נוספת ברמת התחלואה והבאתם לציון של ערים כתומות, עם כל הקושי הכרוך בכך לרבות התחשבות בצרכים המיוחדים של הגיל הרך בערים אלה".

"אנחנו קוראים לתושבים ולמנהיגים להמשיך להקפיד על מניעת מפגשים והתקהלויות בימים הקרובים ובמקביל ללכת ולהיבדק על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה ולהוריד את רמת התחלואה".

בעיריית ירושלים, החל מיום א', ה-18.10.20 יפתחו כל גני הילדים העירוניים- במגזר הממלכתי והממלכתי דתי ובמגזר החרדי.

בעיריית ירושלים מסבירים: כי "מסגרות הצהרונים ייפתחו כסדרם, יש לקחת בחשבון כי החברות שמעסיקה המדינה לטובת ההזנה בצהרון נמצאות בשלב התארגנות. על כן, מומלץ להורים להביא גיבוי של אוכל ביום ראשון".

בעניין הפעלת גני הילדים בשכונות באדומות - תצא הודעה חדשה הערב (מוצ"ש)

בעיריית ירושלים מסבירים על השכונות האדומות, כי "ההחלטה המקורית של משרד הבריאות הייתה אמורה להכניס כמאתיים אלף תושבים בשלושה רובעים לסגר של שבוע לפחות".

השכונות האדומות בי-ם

"בתום המו"מ מול משרד הבריאות ייכנסו פחות מארבעים אלף תושבים לסגר עד ליום רביעי הקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר