יעקב אשר תקף

מקלב נגד פיקדון לבקבוקים גדולים; זה עוול

לאחר החלטת המשרד להגנת הסביבה, להחיל את חוק הפיקדון, גם לבקבוקי 1.5 ליטרים, חברי הכנסת יעקב אשר ואורי מקלב תקפו את ההחלטה וביקשו להשעות אותה (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אורי מקלב (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מוקדם יותר היום (ראשון), המשרד להגנת הסביבה הודיע כי חוק הפיקדון יחול גם על בקבוקים גדולים. סגן שר התחבורה אורי מקלב, שיגר מכתב לשרה גילה גמליאל והבהיר לה כי זה ייפגע במשפחות ברוכות ילדים, גם חבר הכנסת יעקב אשר תקף את ההחלטה.

מקלב פנה בדרישה להשהות את ההחלטה: "בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור עם הטלת מס חדש"

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, החליטה כאמור להרחיב את חוק הפיקדון כך שיכול גם על בקבוקי משקה גדולים, החלטה זו עשויה לטענת מקלב, לעלות את מחירי הבקבוקים הגדולים.

חה"כ יעקב אשר אמר על החלטת השרה גמליאל על החלטתה, "מצער מאוד שדווקא שרה המגיעה מסיעת הליכוד שמתיימרת לדאוג לפריפריה ולשכבות החלשות, דחתה הצעת חוק חברתית שהגשתי בנידון ושהייתה מסירה את ההתייקרות הצפויה מעל כתפי המשפחות ברוכות הילדים ומעוטות היכולת".

יצוין, כי מדובר על חוק של יעקב אשר שבא למנוע את ההעלאה. בשעתו אלקין הקפיא את הכוונה להטיל את המס ותמך בחוק. גם גפני חתום על החוק

כך או כך, כבר לפני חודש ימים פנה מקלב לשרה גמליאל בבקשה להגיש לכנסת צו המאריך את הפטור מתשלום פיקדון על בקבוקים גדולים.

וכך נכתב במכתב: "הובא לידיעתי כי בימים הקרובים משרדך נדרש להגיש לועדת הכלכלה של הכנסת צו המאריך את הפטור מתשלום פיקדון של 30 אג' על מיכלי משקה גדולים, שאם לא כך יוחל באופן מיידי חובת התשלום הפיקדון", כתב סגן השר לשרה להגנת הסביבה".

"מנתוני המשרד להגנת הסביבה אני למד כי בסופו של הליך רק 18% מהפיקדון על הבקבוקים הקטנים חוזר לציבור, לכן בסופו של דבר עלות הפיקדון במידה ויושת על בקבוקי משקה הגדולים יפול על הציבור מה שיביא בסופו של דבר לעליה ביוקר המחיה ויהווה מעמסה על השכבות החלשות".

"אוסיף ואציין", כתב מקלב: "אני רואה צורך מהותי בהמשך ואף הגברת המנגנון הקיים של איסוף בקבוקים גדולים במתקני איסוף הבקבוקים הנמצאים כיום בכל רחוב והנגישים לציבור 24 שעות ביממה".

לקראת סיום הכתב כתב מקלב: "בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור עם הטלת מס חדש כדוגמת חובת תשלום הפיקדון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר