"סתם כי בא להם"

נערים מברסלב הותקפו באומן; הדוקרים נמלטו • צפו

מספר צעירים מקומיים ניגשו לנערים חסידיים, תושבי ירושלים בני 15 ו-17, והחלו לתקוף אותם סמוך לציונו של רבי נחמן באומן. אחד מהם נדקר, אך חברו הצליח להימלט • צפו (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בריחת התקופים, לאחר הדקירה (מצלמת אבטחה / באדיבות 'שמירה אוקראינה')

שני חסידים צעירים הותקפו לאחרונה על ידי אלמונים, בעיירה אומן שבאוקראינה, אליה הגיעו מישראל - בעת שהיו בדרכם לציונו של רבי נחמן מברסלב. הערכת המשטרה המקומית, שהרקע לתקיפה הינו אנטישמי.

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי האירוע החמור התרחש בשעה 02:30 לפנות בוקר (ראשון), סמוך לקברו של רבי נחמן זי"ע. חסידי ברסלב, בני 15 ו-17 המתגוררים בירושלים, הותקפו באלימות בלתי מוסברת על ידי מספר צעירים מקומיים.

אחד מהחרדים הספיק להימלט ללא פגע, אך חברו נדקר בפניו ונחתך בסכין. המשטרה המקומית פתחה בחקירה, וכאמור על פי החשד הרקע למעשה הוא אנטישמי. הנער קיבל טיפול ומענה רפואי ראשוני על ידי כונני איחוד הצלה במקום.

שר החוץ של אוקראינה פרסם הודעה בעקבות המקרה, בה כתב: "אני מגנה את התקיפה של בני נוער חסידים באומן. יש לחקור אותה ביסודיות, והאחראים חייבים לתת דין וחשבון. אוקראינה תמיד נותרה, ונשארה מחוייבת, לאי-אפליה ולקיום דו-קיום ושלווה עם חסידי כל הדתות והמיעוטים הלאומיים".

הגינוי של שר החוץ האוקראיני

שלומי אלישע, יו"ר 'שמירה אוקראינה' אומר ל'כיכר השבת': "האירוע הזה מאוד חמור. הם לא פחדו להגיע ללב המקום היהודי ולדקור צעיר חרדי, סתם ככה כי בא להם".

"אני מקווה שהמשטרה תעצור אותם. אנחנו בינתיים מבצעים כאן סיורים מוגברים בימים הקרובים", ממשיך אלישע, ומוסיף בכעס: "צר לי ששום הודעת גינוי לא יצאה מאף נציג בכנסת ישראל. שהישראלים ילמדו משר החוץ האוקראיני, שגינה את המקרה".

צפו בתיעוד הבריחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר