משאל טלפוני לחברי הקבינט

גמזו ימליץ לשרים: הסרת כל הסגרים, חוץ מעל רמת שלמה

"ניתן לאפשר הקלות נדרשות, למרות חשש מתחלואה חבויה"; אלו הדברים שיאמר פרופ' גמזו בקבינט הקורונה, באשר לכל האזורים בארץ, למעט שכונה חרדית אחת בי-ם. המלצתו צפויה להתקבל (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בחשוון תשפ"א | 20.10.20
הסגר על רמת שלמה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות המשך הירידה בתחלואת הקורונה, ממליץ כעת (שלישי) הפרויקטור פרופ' רוני גמזו לשרי הממשלה להוציא את כל האזורים האדומים בישראל מהסגר, למעט שכונת רמת שלמה בירושלים.

ההכרעה בנושא משמעותי זה עשויה ליפול כבר בזמן הקרוב, במשאל טלפוני שנערך בין השרים, עוד קודם כינוס 'ועדת השרים לאזורים מוגבלים' שיתקיים אחר הצהריים.

אמש כבר יצא הישוב רכסים מהסגר ופורסם על כוונה דומה באשר למודיעין עילית וביתר עילית, והיום גם בני ברק ואלעד נכנסו לרשימת הערים היוצאות, לאחר שירדו מתחת לרף הנדרש לסגר - ציון 8 לפי דירוג 'תכנית הרמזור'.

בבני ברק, לדוגמה, התווספו בשבוע האחרון 657 חולי קורונה חדשים, לעומת 4,180 לפני כשבועיים - ירידה של 85 אחוזים בתחלואה בעיר, וכך היא הפכה מאדומה לכתומה.

יצוין, כי מאז שעות הבוקר פעל חבר קבינט הקורונה, השר אריה דרעי, מול רה"מ ומשרד הבריאות כדי שהערים החרדיות, שהפכו לכתומות, ייצאו מהסגר כבר היום.

לפני כשעתיים אף שיגר משרד הבריאות העתק מבקשתו של דרעי למזכירות הממשלה, והדבר ממתין לחזרתו של נתניהו מנתב"ג, שם הוא שוהה בקבלת הפנים למשלחת מאבו דאבי.

ישיבת הקבינט. ארכיון (צילום: לע"מ)

מטעמו של פרופ' גמזו נמסר, כי "על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותם ערים, ניתן לאפשר הקלות נדרשות, למרות שיש חשש מתחלואה חבויה, על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות".

"דווקא בשל כך, יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות, ובעיקר למנוע פתיחת מערכת החינוך ללא אישור - ולהמשיך להיבדק", הוסיפו במטה 'מגן ישראל' שבמשרד הבריאות.

המלצותיו של גמזו צפויות להתקבל על ידי שר הממשלה החברים בקבינט הקורונה, שכאמור יתכנס היום בשעה 18:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר