7 שנים בלי הגר"ע

אני ומרן: השר אריה דרעי בראיון אישי • צפו

במלאות שבע שנים להסתלקות פוסק הדור מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, השר אריה דרעי בראיון אישי ומיוחד, על היחסים האישיים ביניהם • ההיכרות הראשונה; השיחות הסודיות; שנות האבל ו...הקורונה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם יו"ר ש"ס (צילום: כיכר השבת)

היום, לפני שבע שנים, הסתלק בסערה השמימה פוסק הדור מרן הגר"ע יוסף זצ"ל; לרגל התאריך המיוחד, עמוס הרגשות, התיישב השר אריה דרעי לראיון אישי, ל'כיכר השבת', בו הוא מפרט את היחסים האישיים שהיו ביניהם, וטוען כי יודע מה היה פוסק מרן אם היה חי בימינו, ימי הקורונה.

אנחנו מציינים את היום הזה בצורה חריגה, ללא עליה לציון וללא אירועים ברחבי המדינה

דרעי: "אכן. מדי שנה יש לנו המון אירועים, בהם כינוס של כ.-10,000 ילדים באיצטדיון הארנה. השנה הכול בוטל, משום שאין לי ספק שזהו רצונו של מרן, שנשמור על ההנחיות ועל הבריאות".

חלפו שבע שנים; האם כבר עיכלת את העובדה שמרן איננו איתנו?

"כשמגיעים ימי הזיכרון אין ספק שאנחנו מרגישים את החלל הגדול, וזה קצת יותר משאר הימים בשנה בהם החיים מתנהלים בצורה תוססת ביותר. גם כשאני מגיע מדי שבת למעונו ורואה את הכיסא שלו, אני מרגיש את החסר של מי שהיה פוסק הדור שלנו".

מרן הגר"ע זצוק"ל (צילום: פלאש 90)

"הייתי יושב עם הרב משה (יוסף) בחדר הפנימי, בבית ברחוב ז'בוטינסקי, מרן זצ"ל ישב בחדר החיצוני ולמד בשקדנות גדולה ובהתמדה גדולה, בענווה גדולה ובפשטות. מאז הכרתי את מרן מקרוב מאוד".

"ישנן הרבה אמירות של מרן, שבחייו לא הבנו אותן, כי היו נחשבות אפילו לקיצוניות, עד כדי כך שהיה לנו קשה להסביר אותם לציבור הכללי. אבל היום אנו מבינים אותן מאוד. אני לא רוצה לחזור על האמירות... אבל כולנו רואים שהיה לו מבט למרחוק".

בשבע השנים שעברו, חווינו אין ספור טלטלות פוליטיות. האם יש רגע בו אתה אומר לעצמך 'מה היה אומר וקובע מרן'?

"אין ספק. מרן עומד לנגד עינינו כל הזמן. אני חושב שהקב"ה עשה עמנו חסד שבדרך כלל אחרי הסתלקות של המנהיג יש בעיה בהמשך הקיום, אבל אנחנו ב"ה המשכנו הלאה, בעזרתו של חכם שלום - שקיבל את ברכתו של מרן באופן די מפתיע באחד השיעורים האחרונים שלו. ברור שכשיש לנו המשך הנהגה, אנו ממשיכים הלאה לאורו של מרן, אבל אין ספק שאני באופן אישי מרגיש קושי גדול".

דרעי עם הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

"קח לדוגמה את נושא הקורונה: אין לי צל של ספק שדעתו של מרן היתה במצב הנוכחי שיסגרו את בתי הכנסת. דעתו היתה ברורה מאוד בנושא החשיבות של השמירה על ההנחיות והבריאות".

"אבל לא רק בנושא הזה; גם בנושא הרוחני והנפשי, במסגרת הקושי להתאסף בבית הכנסת, אין לי ספק שמרן היה מחזק אותנו ומעודד את הציבור לחשבון נפש פרטי וציבורי, ואין ספק שההובלה של מרן בדרכו הבהירה - חסרה לנו מאוד".

כזכור, כפי שפורסם, את הראיון פתח יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בהסבר מדוע הוא מקפיד על עטיית מסכה לכל אורך השיחה. "כשאני ועכשיו כעת יושבים", פנה למראיין, ישי כהן, "אם חלילה וחס אחד מאיתנו חולה, המסכות מצילות כמעט במאה אחוז. מכיוון שאני רואה רפיון בדבר הזה, כל דבר שיש בו רפיון - צריך חיזוק יתר".

"אני עושה כל מה שאני יכול. רבותי, אם אתם סומכים עלי - אני בקבינט ויודע את כל הפרטים - המסכות מצילות חיים! זו לא הצגה".

"אם אנחנו רוצים להמשיך לפתוח את בתי הכנסת, הישיבות, הכוללים ותלמודי התורה, ולחזור לחיים סבירים - חייבים את המסכות הללו", הסביר דרעי. "אם 80% מהאוכלוסייה יקפידו על המסכות, לא נצטרך את ההגבלות".

דרעי והמסכה. לא יורדת מפניו (צילום: כיכר השבת)

בשלב זה הרים השר החרדי את קולו, ותהה: "למה לא, ריבון העולמים? זה אני לא מבין; אני מוכן להבין הכל - אבל דבר אחד אני לא יכול להבין. את זה: למה ללא מסכות? מה ההפגנתיות הזו? מה הדבר הזה?".

"אני מרוצה מהירידה בתחלואה במגזר", המשיך דרעי, "אבל אני דואג מה יהיה הלאה. השאיפה שלי, היא לגרום שיפתחו עוד מקומות תורה, אבל מה יהיה אחר כך... אנחנו יודעים שהכל נזיל מאוד".

חבר קבינט הקורונה ציין בתסכול: "כל כך כואב לי, אני כל כך מנסה להעביר את המסר הזה: תלבשו מסכות, זה החיים שלנו. המסכות - זו לא טובה לאף אחד. יש בהתנהגות כזו 'חב לאחריני'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר