עוד החודש

אושר ברוב גדול: מענק חד פעמי למקבלי קצבת נכות

כבר בחודש הקרוב יעבור לחשבונות הבנק של הזכאים לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי, מענק חד פעמי, שאושר אחר הצהריים במליאת הכנסת - ברוב של 70 חברי כנסת (אקטואלי)

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ברוב של 70 תומכים וללא מתנגדים, אישרה אחר הצהריים (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק למענק חד פעמי להגדלת קצבאות הנכות.

מדובר על הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 218 – הוראת שעה) - שייתן מענק חד פעמי, למרות הגדלת קצבאות הנכות לשנת 2020.

על פי ההצעה שאושרה, המענק ישולם לזכאים על פי חישוב של כ-150-500 שקלים לחודש כפול 12 חודשים, על פי הקריטריונים שנקבעו - נכים מונשמים יקבלו על פי ההצעה, 5,341 ש"ח, כפול 12 חודשים (כ-64,000 ש"ח).

המענק יועבר לנכים בשתי פעימות: הפעימה הראשונה כבר במהלך החודש הנוכחי - אוקטובר - עבור עשרה חודשים והפעם השנייה תהיה בחודש דצמבר, עבור החודשיים שנשארו.

עוד נקבע בחוק, כי המענק שיעובר לא ייחשבו הכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע אחרת בהסכם. וזאת בשל ההשפעות הכלכליות של נגיף הקורונה החדש.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החל מחודש מרס 2020, מתמודדת המדינה עם מצב חירום שנגרם בשל התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה" .

"עקב התפרצות זו", נכתב עוד, "הוגבלה עד מאוד פעילות המשק והתקיים מאמץ לאומי לעצירת המשך התפשטות הנגיף בישראל . נסיבות חריגות אלה צמצמו רבות את פעילותם השגרתית של משרדי האוצר והרווחה אשר התמקדו בהתמודדות עם המשבר" .

עוד מוסבר בהצעה שאושרה, כי "זמן קצר לאחר כינון הממשלה ה־ 35 התחדשה עבודת הצוות הבין משרדי שהוקם לטיפול בנושא, והוא החל בעבודת גיבושן הסופי של ההמלצות ברבעון האחרון לשנת 2020 , לשם מסירתן לשרים והבאת המלצות השרים לאחר מכן, לאישור הממשלה, במסגרת אישור הצעת חוק התקציב .זאת מתוך הנחה כי היא תובא לפני הממשלה הנכנסת בהקדם ".

"עקב העיכוב בהגשת ההמלצות ובמטרה לשפר את רמת חייהם של אנשים עם מוגבלות, הוחלט להקצות במסגרת תכנית הפעולה המפורטת כאמור בסעיף 3ב לחוק– יסוד: משק המדינה, לשימוש בסכום ההוצאה הממשלתית לשנת 2020 , סכום של 940 מיליון שקלים חדשים שיוקצו לטובת אוכלוסייה זו, וזאת כל עוד לא חוקק חוק התקציב."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר